• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 29 فروردین 1402
کد مطلب : 189504
+
-

توسل براندازان به رژیم صهیونیستی و منافقین

فرزند شاه مخلوع ایران با ناامید شدن از تلاش‌هایش در اروپا به مقامات تل‌آویو پناه برد

چهره‌های مخالف و فعال برانداز خارج از کشور طی روزهای اخیر نشان دادند بیش از پایبندی به شعارهای ظاهرپسند دمکراتیک در عمل ارتباط نزدیک‌تری با تروریست‌ها دارند. رضا پهلوی مدعی خودخوانده تغییر رژیم سیاسی ایران به فاصله کوتاهی پس از راهپیمایی گسترده ایرانیان در مراسم روز قدس و محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در کشتار فلسطینی‌ها به تل‌آویو، پایتخت رژیم صهیونیستی رفت. دور بودن فضای ذهنی نسل ماترک پهلوی‌ها از عقیده اکثریت ایرانیان در حمایت از فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی آن هم به فاصله کوتاهی از راهپیمایی روز قدس پرده از واقعیت‌ها برداشت. هرچند نظام سیاسی ایران عصر پهلوی دوم، به گسترش هرچه بیشتر روابط با رژیم صهیونیستی علاقه نشان می‌داد، اما نظام اجتماعی ایران از همان زمان به‌شدت مخالف چنین روابطی بود و مناسبات حکومت با رژیم صهیونیستی، واکنش‌های مختلف نظام اجتماعی را به‌دنبال داشت. همزمان چهره‌های شبه‌هنری موسیقی از ارتباطات خود با منافقین رونمایی کردند و هیچ ابایی از آشکار شدن این مسئله نداشتند.

سفر به بهانه آب با اهداف امنیتی
هدف ظاهری رضا پهلوی در سفر به اسرائیل نسبتی با واقعیت‌ عملکرد این رژیم ندارد. او درباره بهانه این سفر در صفحه توییترش نوشته بود: «هدف من از این سفر ابلاغ پیام دوستی ملت ایران، گفت‌وگو با متخصصان آب اسرائیلی درباره چگونگی مواجهه با بحران منابع آب ایران ناشی از سوءاستفاده رژیم جمهوری اسلامی و ادای احترام به قربانیان هولوکاست همزمان با روز یادبودشان است.» این در حالی است که رژیم صهیونیستی در طول سال‌ها اراضی فلسطینیان را به آتش کشیده است. بنا بر گزارش الجزیره، مصرف سرانه آب شهرک‌نشینان 81برابر فلسطینی‌هاست. دولت اشغالگر تنها به 1.5درصد درخواست‌ها برای ساخت‌وساز و انشعاب آب مجوز می‌دهد و عملا با آپارتاید آبی در حال نابودی ملت فلسطین، اراضی و باغ‌های آنهاست. از سوی دیگر وزیر اطلاعات اسرائیل در بدو ورود رضا پهلوی به سرزمین‌های اشغالی به استقبال او رفت که گویای اهداف امنیتی این سفر است.

«هیچ‌کس» یار جدید سازمان منافقین
ارتباط برخی چهره‌های شبه‌هنری با شبکه منافقین نیز در هفته جاری آشکار شد. اشکان فدایی، رپر معاند در توییت خود از ارتباط همسر سروش لشکری (ملقب به هیچ‌کس) و صفحه مجازی با 1500تصویر با سازمان منافقین  خبر داد؛ اتفاقی که مدرکی دیگر دال بر جدیدترین سیاست گروهک تروریستی منافقین به‌حساب می‌آید. به‌نظر می‌رسد منافقین برای سفیدسازی خود، بوقچی‌های مخفی استخدام کرده‌اند. یکی از تلاش‌های منافقین در دوران انزوا، تلاش برای رشد افراد نزدیک به منافقین در جریان ضدانقلاب بوده است؛ افرادی که اگرچه علی‌الظاهر ارتباطی با فرقه رجوی ندارند، اما در راستای اهداف این گروهک تروریستی و منافع آنها عمل می‌کنند.حال باید از این خواننده معلوم‌الحال پرسید چگونه می‌توان با ژست آزادیخواهی با گروهکی همراهی کرد که دستانش به خون بیش از 17هزار ایرانی آلوده است.

معاهده فروش کلاهک هسته‌ای
در سال1355شیمون پرز، پس از مذاکره با شاه 6طرح نظامی یک‌میلیارد دلاری را با مقامات ارتش به امضا رساند. طی معاهده‌ای در سال۱۹۷۷ مقرر شد که رژیم اسرائیل به رژیم پهلوی کلاهک هسته‌ای بفروشد. در سال1977 شیمون پرز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به تهران آمد و قراردادی منعقد شد به نام «معاهده گل»؛ مبلغ این قرارداد یک‌میلیاردو400میلیون دلار بود که قرار بود یک میلیارد دلار آن‌ از طریق مبادله نفت و مابقی آن‌ با پول تامین شود. در ژوئیه1978 ارتشبد حسن توفانیان، معاون وزارت جنگ شاه از تل‌آویو دیدار کرد. در این ملاقات‌ها گفت‌وگوهای فراوانی در مورد همکاری‌های سیاسی و نظامی ایران و اسرائیل صورت می‌گرفت. توفانیان تلاش می‌کرد تا ایران و اسرائیل طرح موشکی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای برقرار کنند.

 سفر و مسافر ارزشی ندارند
اعلام موضع وزارت امور خارجه در ارتباط با این سفر از سر بی‌اهمیتی بود. ناصر کنعانی در مواجهه با پرسش رسانه‌ای مرتبط با موضوع به این چند جمله بسنده کرد که «نه شخصی که شما از آن نام بردید و نه سفرش و نه جایی که سفر می‌کند، هیچ‌کدام ارزشی ندارند که من بخواهم در ارتباط با آنها اعلام موضع کنم.»

 ادامه راه پدر
رضا پهلوی دنبال‌رو پدر نشان داده است. سال۱۳۲۸ شمسی دولت ایران، رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت و در بیت‌المقدس کنسولگری باز کرد. دولت جعلی اسرائیل از سال۱۳۲۷ در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تأسیس‌شده بود و البته دولتی ضعیف بود که در منطقه منزوی مانده بود. به رسمیت شناختن اسرائیل توسط شاه فرصت بزرگی برای صهیونیست‌ها ایجاد کرد که چنین تبلیغ کنند که در منطقه نیز دوستانی دارند. در ادامه در سال1346 در راستای تحکیم روابط، سفارت اسرائیل در تهران به راه افتاد و به‌عنوان یک سفارتخانه‌ مهم به فعالیت‌های اقتصادی و نظامی مشغول بود.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید