• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 17 فروردین 1402
کد مطلب : 188641
+
-

با مردم/کاروان‌های راهیان نور به آسایشگاه‌های جانبازان جنگ هم بروند

جا دارد در کنار کاروان‌های راهیان نور یک کاروان کوچک در حد چند نفر، به نمایندگی از کل راهیان نور، بین راه در جلوی آسایشگاه‌های جانبازان جنگ توقف کنند و از احوال این عزیزان باخبر شوند. این کار چند دقیقه بیشتر زمان نیاز ندارد.
معتمدی از تهران
 
جاده هراز نیازمند ترمیم جدی است
در روزهای پایان سال و باقیمانده تا آغاز اوج سفرهای نوروزی با تماس‌های تلفنی و درج در مطبوعات از مسئولان خواستیم به رفع اشکالات در جاده‌ها اهتمام ویژه داشته باشند چرا که جاده‌های بین‌شهری و بین‌استانی به‌خصوص جاده هراز سالیان سال است که با شکستگی، موج و چاله‌های خطرناک به حال خود رها شده و این وضع جاده مسافران و سلامت خودروها را تهدید می‌کند اما نوروز آمد و رفت و مسافرت‌های نوروزی تمام شد و جاده هراز هنوز همان وضع سابق را دارد.
محمودنیا از آمل

دلیل بلوکه کردن پول برای خرید ارز را توضیح دهند
طبق اعلام بانک مرکزی برداشت اسکناس از حساب‌های ارزی، صرفا پس از گذشت ۵روز کاری و بعد از زمان واریز به‌حساب ارزی متقاضی امکان‌پذیر است. با توجه به روش‌های جدید و کم و زیاد کردن مداوم رقم ارز قابل‌خرید و... و اینکه هر روز یک داستان جدید وجود دارد چرا 5روز کاری پول خریداران بلوکه بماند؟ چه‌کسی خسارت خواب پول خریداران ارز را می‌دهد؟  این بلوکه کردن پول شاید با محاسبه رقم یک‌نفر رقمی نشود اما در تعداد بالا قطعا رقم قابل‌توجهی است و جا دارد مسئولان در این خصوص توضیح دهند.
مردانی از تهران

پیامک

گرانفروشی در خطوط هوایی وابسته به سازمان منطقه آزاد کیش
بلیت کیش به تهران در خط هوایی کیش‌ایر وابسته به سازمان منطقه آزاد کیش همچنان بیشتر از مصوبه رسمی سازمان هواپیمایی فروخته می‌شود و در جواب ما که پرسیدیم چرا این قیمت؟ گفتند اگر پول ندارید نباید به کیش می‌آمدید! 2میلیون‌و‌700هزار تومان خیلی بیشتر از مصوبه سازمان هواپیمایی است.
احمدپور از تهران

شعب بانکی کشور بیش از حد نیاز است
حقیقتا تعداد بانک‌ها و شعب آن بیش از نیاز کشور است. حتی در کشورهای پیشرفته صنعتی هم این تعداد بانک و شعبه‌ وجود ندارد. از طرفی دستگاه‌های خودپردازدر بیشتر کشورها، صرفا جهت ارائه پول نقد به مشتریان نصب می‌شود درحالی‌که بسیاری از دستگاه‌های خودپرداز در کشور ما حکم یک بانک کوچک را دارند و خدمات روزمره را به مراجعین ارائه می‌دهند. با توجه به این مسئله جا دارد تا تعداد شعب بانک‌ها کاهش پیدا کند. این موضوع فواید دیگری هم دارد ازجمله کاهش ترافیک و مصرف انرژی که از معضلات کشور ما هستند.
ابراهیمی از تبریز

نانوایی گرانفروش، بربری را 6هزار تومان می‌فروشد
یک نانوایی بربری واقع در خیابان جعفری نان بربری را هر عدد 6هزار تومان می‌فروشد. نه فاکتور ارائه می‌دهد، نه کارتخوان ویژه نانوایی دارد و نه به مشتریان درخصوص این قیمت توضیحی می‌دهد. هر روز در این نانوایی درگیری لفظی بین نانوا و دستیارش با مردم جریان دارد و می‌گوید تعزیرات و اتحادیه هم نمی‌توانند کاری بکنند. لطفا مسئولان با این نانوایی و امثال آن برخورد جدی کنند تا جرأت تکرار خطا پیدا نکنند.
فاطمی از تهران

پیام
 سرایداران مدارس را دریابید

سرایداران اکثرا افراد مسنی هستند که یا بعد از بازنشستگی و برای داشتن کمک خرجی به این شغل مشغول شده‌اند و یا از ابتدا عمر و جوانی‌شان را در این حرفه صرف کرده‌اند و جزو زحمتکش‌ترین اقشار جامعه محسوب می‌شوند. متأسفانه با تمام سختی‌هایی که این شغل دارد درآمد و حقوق دریافتی‌شان به هیچ‌وجه عادلانه نیست و نه‌تنها کمترین میزان حقوق را دریافت می‌کنند بلکه هیچ‌گونه مزایایی هم برایشان درنظر گرفته نشده است. به‌طوری که همیشه برای امرار معاش و تامین هزینه خانواده‌هایشان با مشکل مواجهند. واقعا وقت آن رسیده که مسئولان با تجدید نظر در مورد میزان پرداخت حقوق این افراد، از بار مشکلات و نگرانی آنها کم کنند.
خدامی از مشهد

پاسخ مسئولان
مشکل بوی نامطبوع در ایستگاه شهید بهشتی مقطعی است

شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه پیرو چاپ پیام مردمی با عنوان «بوی نامطبوع ایستگاه متروی شهید بهشتی ناشی از چیست» در ستون «با مردم» روز دهم اسفندماه پاسخ داده است: «ضمن تشکر از مسافر گرامی به اطلاع می‌رساند سرویس بهداشتی اداری ایستگاه واقع در راهروی منتهی به خروجی‌های 3و 4دارای بوی نامطبوع بود که با نصب یک دستگاه تهویه پیشرفته مشکل آن برطرف شده است، ‌اما با توجه به اینکه امکان خاموش بودن فن مذکور به‌دلیل خرابی یا دلایل مشابه ‌وجود دارد گاهی ممکن است بوی نامطبوع در ایستگاه منتشر شود که با روشن شدن مجدد فن، این بو از ایستگاه خارج می‌شود.»






 

این خبر را به اشتراک بگذارید