• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 24 اسفند 1401
کد مطلب : 187967
+
-

یک درصد شانس 99درصد امید

آیا لیورپول بار دیگر می‌تواند باخت با اختلاف 3گل را جبران کند؟

یک درصد شانس 99درصد امید

شب آخر دور برگشت مرحله یک‌هشتم پایانی لیگ قهرمانان امشب برگزار می‌شود تا 2تیم دیگر به جمع 6تیم نهایی مرحله یک‌چهارم اضافه شوند. رئال به پشتوانه کام‌بک طلایی دیدار رفت در زمین لیورپول و پیروزی 5بر 2این‌بار در سانتیاگو برنابئو از حریف انگلیسی و همیشه بازنده خود پذیرایی می‌کند. دیدار دیگر بین ناپولی و اینتراخت فرانکفورت برگزار می‌شود. ناپولی در دیدار رفت 2بر صفر به پیروزی رسید. فلیکس زوایر آلمانی برای داوری بازی رئال- لیورپول و آنتونی تیلور انگلیسی برای قضاوت بازی خانگی ناپولی در برابر اینتراخت برگزیده شده‌اند. با اینکه رئال پشتوانه خوبی دارد و با تفاضل گل 3+ به دیدار امشب می‌آید، هواداران این تیم نگران داور آلمانی هستند. این داور سال 2005به‌خاطر نقش داشتن در تبانی در لیگ دسته دوی آلمان، 6ماه محروم شده بود. او در آن زمان کمک‌داور روبرت هویزر بود. هویزر محرومیت ابدی گرفت و این کمک‌داور نیم‌فصل از مسابقات دور نگه‌داشته شد؛ آن هم به‌خاطر دریافت 300یورو رشوه. او اخیرا بازی دورتموند- بایرن را قضاوت کرده و صدای بازیکنان دورتموند را درآورده است. بلینگام اعتراض کرده که چرا برای چنین مسابقه حساسی داوری انتخاب شده که سابقه محرومیت و تبانی دارد. این چهارمین قضاوت داور آلمانی در لیگ قهرمانان این فصل است. او سال 2019نیز پیروزی رئال مقابل گالاتاسرای با نتیجه 6بر صفر را سوت زده بود.

  رئال- لیورپول
   امشب رئال‌مادرید برخلاف همه بازی‌های حذفی فصل پیش نیازی به کام‌بک ندارد و فقط باید مواظب باشد خودش کام‌بک نخورد. یادمان نمی‌رود که لیورپول یک‌بار شکست 3بر صفر در بازی رفت مقابل بارسلونا را در بازی برگشت با پیروزی 4بر صفر جبران کرد، البته در زمین خودش.
   در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، هیچ تیمی بعد از باخت با اختلاف 3گل در خانه نتوانسته است به دور بعد صعود کند اما قرمزها یکی از 4تیمی هستند که شکست با 3گل اختلاف در دیدار رفت را در بازی برگشت جبران کرده‌اند.
   لیورپول این فصل قادر به کام‌بک نیست. این تیم در ۱۳بازی لیگ در این فصل که گل اول را دریافت کرده، فقط ۹امتیاز از ۳۹امتیاز ممکن را به‌دست آورده است.
   وینیسیوس در این فصل 19گل برای رئال زده که 11بار آن گل اول مسابقه بوده. کریم بنزما 7بار گل اول رئال را به ثمر رسانده. سلتیک، لایپزیش، لیورپول، الاهلی، الهلال، اسپانیول (2بار)، بتیس، اوساسونا، خیرونا و ویارئال گل اول بازی را از وینیسیوس دریافت کرده‌اند و رئال با گل‌های اول او 8بازی را برده، 2تساوی و یک شکست (مقابل لایپزیش) به‌دست آورده.
   وینی در 13بازی اخیرش در لالیگا فقط 2گل زده و در همین فصل 6گل در لیگ قهرمانان و 2گل در کوپا دل‌ری و 3گل در جام جهانی باشگاه‌ها داشته است. در لالیگا در 2122دقیقه بازی 8گل زده؛ میانگین هر 265دقیقه یک گل. او فصل پیش 17گل لالیگایی داشت و اکنون با ادامه این روند و میانگین به 12گل در پایان فصل می‌رسد.
   آسنسیو در این فصل 7گل زده که 5تای آن در لالیگا بوده، به همراه 5پاس گل و میانگین هر 166دقیقه یک گل یا پاس‌گل. تنها کریم بنزما با میانگین هر 127دقیقه یک تأثیرگذاری روی گل عملکرد بهتری از مارکو داشته.
   محمد صلاح که پس از مصدومیت و شکست 3بر یک در فینال لیگ قهرمانان بارها از انتقام دم زده بود، 2بازی بعدی را هم به رئال باخت. او بیش از هر تیم دیگری در اروپا با رئال روبه‌رو شده و ۲گل زده و هیچ‌وقت بازی را نبرده (۷ بازی، ۶باخت، یک مساوی).
   به ادن آزار همچنان صفر دقیقه بازی هم نمی‌رسد اما او در تازه‌ترین مصاحبه‌اش گفته قصد جدایی از رئال را ندارد. ادن ۱۸مصدومیت، ۵۰۰روز دور از میادین و غیبت در ۷۶ بازی را در کارنامه‌اش با پیراهن سفیدها دارد. فقط دمبله و نیمار بیش از او مصدوم بوده‌اند.
   وضعیت مچ پای کریم بنزما خوب است. او که در 2بازی اخیر غایب بوده، برای بازی امشب در دسترس خواهد بود. کریم در 7بازی 6گل به لیورپول زده که 4تای آن در آنفیلد بوده. او در مرحله حذفی فصل قبل لیگ قهرمانان ۱۰گل زد، این فصل فعلا 2گل در یک بازی زده.
   4تیم از انگلیس موفق شده‌اند در زمین رئال‌مادرید برنده باشند؛ آرسنال، من‌سیتی، چلسی و همین لیورپول در فوریه سال2009.
   در ترکیب رئال هنوز مندی و آلابا قادر به بازی نیستند. مصدومان لیورپول بیشترند؛ لوییس دیاس، نبی کیتا، جو گومز، تیاگو آلکانتارا. بازیکنان لیورپول در این فصل ۱۶۲بازی را به‌دلیل مصدومیت از دست داده‌اند؛ چلسی با ۱۲۴بازی در رتبه دوم قرار دارد و مصدومان منچسترسیتی در ۴۹بازی این تیم غایب بوده‌اند.
   رئال‌مادرید در 26بازی از 27بازی قبلی خود در مراحل حذفی پس از پیروزی در دیدار رفت به مرحله بعد صعود کرده و فقط فصل 19-2018در بازی رفت 2بر یک برنده شد اما آژاکس در بازی برگشت کام‌بک زد و 4بر یک برد.

  ناپولی- اینتراخت
   ناپولی که پدیده این فصل و قهرمان 99درصدی رقابت‌های سری‌آ محسوب می‌شود، پدیده فصل پیش اروپا یعنی اینتراخت فرانکفورت را که بارسلونا را حذف کرد و به قهرمانی لیگ اروپا دست یافت، در بازی رفت درهم کوبید؛ طوری که خاویر زانتی، اسطوره اینترمیلان گفت: «ببینید این ناپولی که قهرمان لیگ اروپا را به این شکل خرد کرده، اینتر آن را برده.»
   این روزها همه جا حرف از کواراتسخلیا، بازیکن گرجستانی ناپلی‌ها ملقب به کوارادوناست. او از بچگی طرفدار رئال‌مادرید بوده و رئالی‌ها هم پیراهن گوتی، بازیکن محبوب کودکی‌اش را برایش فرستاده‌اند تا علامت دهند به او علاقه دارند. او در نخستین فصل حضورش در ناپولی 28بازی انجام داده و در هر بازی یک تأثیرگذاری مستقیم روی گل را ثبت کرده که 11‌گل و 9پاس گل آن در 22بازی لیگ بوده؛ هر 82دقیقه یک تأثیر‌گذاری روی گل.
   ناپولی در لیگ قهرمانان این فصل 22گل در 7بازی به حریفان خود زده. بیشترین گلی را که یک تیم ایتالیایی در این رقابت‌ها به ثمر رسانده، یووه فصل
 05-2004با 30گل و اینتر با 26گل فصل 03-2002بوده‌اند.
   اینتراخت در بازی رفت در زمین خودش گلی نزد اما در بازی‌های خارج از خانه این فصل موفق به گلزنی شده؛ در هر 3بازی (5گل).
   این نخستین باری است که ناپولی در آستانه صعود به مرحله یک‌چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا قرار دارد. یک‌بار دیگر در شرایط مشابه و در آستانه این رکورد تاریخی قرار داشتند؛ فصل 12-2011که چلسی را 3بر یک در خانه شکست داده بودند اما در بازی برگشت برتری 2گله را با شکست 4بر یک از دست دادند.
   ناپولی در 2دیدار اخیر خود مقابل تیم‌های آلمانی در همه رقابت‌های اروپایی برنده بوده اما در 10بازی پیش از آن بردی دشت نکرده بود؛ 3تساوی و 7شکست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید