• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 24 اسفند 1401
کد مطلب : 187864
+
-

آونگ فوکو

رمان
آونگ فوکو

کتاب «آونگ فوکو» نوشته «اومبرتو اکو» را رضا علیزاده به فارسی برگردانده و از سوی انتشارات روزنه منتشر شده است. آونگ فوکو، رمانی نوشته اومبرتو اکو است که نخستین‌بار در سال1988 به چاپ رسید.
 3 نفر از اهالی میلان که حوصله‌شان از کارشان سر رفته، نقشه‌ای را طراحی می‌کنند؛ حقه‌ای که شوالیه‌های معبد قرون وسطایی را با سایر فرقه‌های اسرارآمیز از دوران کهن تا‌کنون، به هم مرتبط می‌کند. نتیجه این کار، به‌وجود آمدن نقشه‌ای است که نقطه‌ای جغرافیایی را نشان می‌دهد که در آن می‌توان تمام قدرت‌های زمین را تحت کنترل خود درآورد؛ نقطه‌ای که در پاریس و در موقعیت «آونگ فوکو» قرار دارد. اما پس از مدتی، این حقه شکل واقعیت به‌خود می‌گیرد و زمانی که فرقه‌های سری، ازجمله شیطان پرست‌ها، اطلاعاتی را از این نقشه به‌دست می‌آورند، تمام تلاش خود را به‌کار می‌بندند تا زمین را تحت کنترل خود درآورند.
اومبرتو اکو، ‌زاده ۵ژانویه۱۹۳۲ و درگذشته ۱۹فوریه۲۰۱۶، نشانه‌شناس، فیلسوف، متخصص قرون وسطی، منتقد ادبی و رمان‌نویس ایتالیایی بود. اکو پس از گرفتن مدرک دکتری در دانشگاه تورینو، در دانشگاه‌های میلان، فلورانس، بولونیا و کولژ دوفرانس تدریس کرد. اومبرتو اکو بیشتر به‌عنوان رمان‌نویس معروف است؛ درحالی‌که او در وهله اول یک نشانه‌شناس و فلسفه‌دان است و در برابر بیش از ۴۰کتاب علمی و صدها مقاله، تنها ۵رمان نوشته است.
انتشارات روزنه چاپ هفتم این رمان 884صفحه‌ای را به بهای 300هزار تومان منتشر کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :