• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 16 اسفند 1401
کد مطلب : 187318
+
-

قهرمان 36

لبنیات هراز آمل و شهداب یزد امروز در فینال لیگ برتر والیبال بازی و قهرمان را معرفی می‌کنند. فینال برخلاف فصل‌های پیش تک‌بازی است

قهرمان 36

آخرین بازی از لیگ برتر والیبال عصر امروز برگزار و قهرمان معرفی می‌شود. لبنیات هراز آمل و شهداب یزد تیم‌هایی هستند که به فینال رسیده‌اند و امروز برای گرفتن عنوان قهرمانی مقابل هم قرار می‌گیرند. این فصل‌، سی‌وششمین فصل از لیگ برتر والیبال بود اما هنوز تیم‌ها درگیر مقرراتی هستند که در میانه‌های فصل به یکباره تغییر می‌کند. تا همین چند روز پیش تصور این بود که فینال مثل دوره‌های قبل 2 از 3 برگزار می‌شود اما به یکباره اعلام شد تک‌بازی است. این موضوع با اعتراض یزدی‌ها روبه‌رو شده است. درحالی‌که بهروز عطایی، سرمربی لبنیات گفته: «تیم‌ها باید یاد بگیرند هر مصوبه‌ای را که ابتدای فصل اعلام شده، قبول کنند.» محمدرضا تندروان، سرمربی تیم مقابل معتقد است: «فینال تک‌بازی یک شوخی است.» او تأکید کرده: «در جلسه قرعه‌کشی (اول فصل) هرگز در مورد فینال تک‌بازی صحبت نشد. من در آن جلسه فعال‌ترین بودم و همه جزئیات را پرسیدم.» هفته‌های پیش شهرداری گنبد و شهرداری ارومیه هم معترض بودند که چرا یکباره فدراسیون تصمیم به برگزاری مرحله پلی‌اوت گرفته است. آنها پلی‌اوت را تحریم کردند و هنوز هم تکلیفشان مشخص نیست.
بازی امروز بیشتر تحت‌تأثیر اتفاقات مرحله نیمه‌نهایی است. لبنیات برای رسیدن به فینال تیم پیکان را در 2بازی شکست داد و دقایق پایانی بازی دوم جنجالی به پا شد که 2تیم را هنوز هم درگیر کرده است؛ یک روز پیکان بیانیه می‌دهد و یک روز لبنیات. پیکانی‌ها مدعی‌اند که تماشاگران آمل هدفمند به بازیکنان و مربیان این تیم فحاشی کرده‌اند و آملی‌ها هم می‌گویند به کسی توهینی نشده و پیکان اگر مدرک دارد، رو کند. این وسط هم فدراسیون دیروز پیمان اکبری و محمدرضا حضرت‌پور، سرمربی و بازیکن پیکان و شاهین مظلوم بازیکن لبنیات را به کمیته انضباطی برد تا کاری کرده باشد. این اتفاقات به‌طور حتم تمرکز آملی‌ها را به هم می‌ریزد و این به نفع یزدی‌هاست. در اردوی این تیم فعلا آرامش برقرار است و بازی شروع نشده، آنها حداقل از نظر ذهنی آماده‌تر هستند.
لبنیات بعد از یک دهه می‌خواهد جام قهرمانی را به مازندران ببرد. مازنی‌ها فقط 2بار در سال‌های 1390 و 1391 با نام کاله در والیبال به قهرمانی رسیده‌اند. شهداب هم در حضور 4ساله‌اش در لیگ، سال پیش به قهرمانی رسید. این قهرمانی برای 2مربی هم اهمیت ویژه‌ای دارد. برای عطایی که سرمربی تیم ملی است، از دست دادن جام سخت است. به هر حال از کسی که توقع می‌رود حداقل در آسیا روی سکو برود، این انتظار هست که با تیم باشگاهی‌اش هم خوب نتیجه بگیرد به‌خصوص که تعداد قابل توجهی از بازیکنان ملی‌پوش را در تیمش دارد. هر چند عطایی سال پیش هم که نتوانست تیم را به نیمه‌نهایی برساند گفته بود شرایط باشگاهی با تیم ملی متفاوت است. تندروان 2سال پیش با فولاد سیرجان قهرمان لیگ شد ولی سال پیش با شهرداری ارومیه خوب نتیجه نگرفت. حالا این بهترین فرصت است که توانایی‌های خودش را اثبات کند.
در مورد فینالیست‌های امروز شائبه‌هایی هم وجود دارد. از روزی که عطایی سرمربی تیم ملی شد، نظر خیلی‌ها این بود که او نباید در لیگ مربیگری کند اما توجیه فدراسیون این بود که چون هیچ‌وقت، هیچ‌یک از مربیان ایرانی حاضر در تیم ملی دستمزدی به جز هزینه‌های ایاب و ذهاب از فدراسیون دریافت نمی‌کنند، می‌توانند از لیگ درآمدزایی کنند. در طول این فصل اعتراض‌های مربیان تیم‌های دیگر این بود که فدراسیون بیش از تیم‌های دیگر هوای تیم عطایی را دارد. در مورد شهداب یزد هم شایعه دیگری مطرح است، اینکه یزدی‌ها از نظر مالی فدراسیون را حمایت می‌کنند و فدراسیون هم نگاه مهربانانه‌ای به این تیم دارد.

بازی امروز بیشتر تحت‌تأثیر اتفاقات مرحله نیمه‌نهایی است. یک روز پیکان بیانیه می‌دهد و یک روز لبنیات. پیکانی‌ها مدعی‌اند که تماشاگران آمل هدفمند به بازیکنان و مربیان این تیم فحاشی کرده‌اند و آملی‌ها هم می‌گویند به کسی توهینی نشده و پیکان اگر مدرک دارد، رو کند



 

این خبر را به اشتراک بگذارید