• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 16 اسفند 1401
کد مطلب : 187315
+
-

لالیگا هم تمام است

به‌نظر می‌رسد تکلیف قهرمان اسپانیا مثل ایتالیا از همین حالا روشن شده باشد

لالیگا هم تمام است

با برد اقتصادی دیگری که بارسلونا به دست آورد و 10نفره بر والنسیا پیروز شد و با توجه به توقف دوباره رئال‌مادرید این‌بار در زمین بتیس فاصله 2تیم در صدر جدول دوباره افزایش یافت و به عدد 9 رسید. بعید است رئالی‌ها انگیزه‌ای برای ادامه داشته باشند. بهتر است آنها روی جبران شکست دیدار رفت مرحله نیمه‌نهایی در ال‌کلاسیکوی جام حذفی و همچنین ادامه لیگ قهرمانان اروپا تمرکز کنند.

   بارسا
با این پیروزی احتمال قهرمانی بارسا به 79درصد افزایش یافته است و فقط معجزه می‌تواند رئال را قهرمان کند.
   آبی‌واناری‌ها در 24بازی این فصل لالیگا 20برد به‌دست آورده و 2بازی را به رئال و آلمریا باخته‌اند؛ 46گل زده، 8گل خورده (3تا در ال‌کلاسیکوی رفت)، 18کلین‌شیت، 62امتیاز.
   ژاوی در ۵۰بازی نخست خود در لالیگا ۱۱۸امتیاز به‌دست آورده است. پپ گواردیولا و ارنستو والورده در ۵۰بازی نخست لالیگایی خود ۱۱۷امتیاز کسب کرده بودند. حالا سرمربی بارسلونا که انتقادات زیادی از او می‌شود، از این دو مربی بزرگ بهتر نتیجه گرفته است.
   بارسلونا به نخستین تیم تاریخ لیگ اسپانیا تبدیل شد که در 12بازی اول خود در خانه فقط یک گل دریافت کرده است. بارسا در لالیگا در نوکمپ، از 22مه2022 گلی در جریان بازی دریافت نکرده است.
   رافینیا 23بازی در لالیگا انجام داد و 5گل و 4پاس گل به ثبت رسانده است.
   امسال 2پنالتی برای بارسا در لیگ گرفته شده که هر دو هدر رفته. فران تورس باز هم پنالتی خراب کرد.
   برای نخستین‌بار از سال۲۰۰۷، بارسلونا در یک بازی هم پنالتی از دست داد و هم اخراجی داد.
   بارسا در این فصل 5گل روی ضربه سر زده؛ رافینیا3، دمبله و آلونس یک‌گل.
   بارسلونا ۱۰بار در این فصل با نتیجه یک بر صفر حریف خود را شکست داده است. ۶بازی در خارج از خانه و ۴بازی در نوکمپ.

   رئال
شب پیش از تولد 121سالگی پرافتخارترین باشگاه اروپا برای این تیم خوش‌یمن نبود. رئال‌مادرید پس از پیروزی 5 بر 2 در آنفیلد 3بازی انجام داده؛ یک باخت به بارسا در جام حذفی و 2تساوی در لالیگا مقابل اتلتیکو و بتیس. دوباره بحث رفتن کارلو آنچلوتی مطرح شده و او را به تیم ملی برزیل وصل کرده‌اند. باشگاه دنبال آوردن رائول، زیدان، ژابی آلونسو یا توخل است. ژابی آلونسو در لورکوزن دارد خوب نتیجه می‌گیرد. رائول در کاستیا 2بازی پیاپی کام‌بک خورده که این با روح رئال منافات دارد. 2گزینه دیگر بیکارند.
   رئالی‌ها در 2بازی پیاپی موفق به گلزنی نشدند. این در حالی است که پیش از این 2 بازی، رئال فقط در 2بازی از 39بازی گل نزده بود.
   کهکشانی‌های سابق در 10بازی آخر فقط 10بار در جریان بازی موفق به گلزنی شده‌اند.
   رئال در مقابل بتیس 15شوت (5شوت به سمت دروازه) داشت. در بازی با بارسا 9شوت که هیچ‌یک درون چارچوب نبود. در 3بازی فقط یک گل زده‌اند که آلوارو زننده آن گل بود. در لالیگا تیم‌ها می‌دانند چگونه رئال را متوف کنند و حتی بارسا هم دفاعی بازی می‌کند. آنها وینیسیوس را می‌بندند.
   فصل پیش هم رئال در این مقطع تقریبا همین قدر امتیاز جمع کرده بود اما بارسا اوضاع خرابی داشت که سفیدها به قهرمانی رسیدند. پس از 24بازی در لیگ اسپانیا؛ رئال مادرید: 54امتیاز در فصل گذشته، 53امتیاز در این فصل. بارسلونا: فصل گذشته 39امتیاز، این فصل 62امتیاز.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید