• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 2 دی 1396
کد مطلب : 1869
+
-

عباس: فلسطین دیگر میانجیگری آمریکا را نمی‌پذیرد

قطعنامه قدس
عباس: فلسطین دیگر میانجیگری آمریکا را نمی‌پذیرد

یک روز پس از رای مثبت مجمع عمومی سازمان ملل متحد به قطعنامه‌ای علیه تصمیم دونالد ترامپ درباره بیت المقدس، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، اعلام کرد که فلسطین دیگر میانجیگری آمریکا را نمی‌پذیرد.

عباس که برای دیدار با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، به پاریس رفته در کنفرانسی خبری گفت: «فلسطینی‌ها دیگر هیچ برنامه ای از سوی آمریکا برای روند صلح خاورمیانه را نمی‌پذیرند چون این کشور جانبدارانه عمل می‌کند و به قوانین بین المللی احترام نمی‌گذارد. انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس با قوانین بین‌المللی در تناقض است.

اقدامات اسرائیل در جهت تغییر هویت اراضی اشغالی است و اسرائیلی‌ها می‌خواهند مسیحیان و مسلمانان را از این سرزمین بیرون و به اماکن مقدس آنها دست‌اندازی کنند.» به گزارش بی‌بی‌سی، عباس همچنین با اشاره به رای چشمگیر کشورهای اروپایی به نفع قطعنامه مورد نظر فلسطین گفت که این رویکرد نشان می‌دهد اروپا از «عدالت و حقانیت» جانبداری می‌کند. 

مکرون نیز اقدام ترامپ برای به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را محکوم کرد و گفت: «آمریکایی‌ها با این اقدام خود را منزوی کردند.» مکرون همچنین گفت که سال آینده میلادی به فلسطین سفر خواهد کرد.

 

ادامه اعتراض‌ها به تصمیم ترامپ

2‌هفته پس از اعلام تصمیم ترامپ در مورد انتقال سفارت آمریکا در تل‌آویو به بیت‌المقدس، اعتراض‌های خیابانی فلسطینی‌ها همچنان ادامه دارد. دیروز مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری پس از برگزاری نمازجمعه به خیابان‌ها آمدند. اعتراض‌ها در بیت‌لحم با دخالت نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی به خشونت کشیده شد. در جریان این درگیری‌ها دو جوان فلسطینی کشته شدند. دیروز دیگر کشورهای اسلامی نیز صحنه راهپیمایی اعتراض‌آمیز به تصمیم آمریکا بودند. در مالزی نجیب رزاق، نخست وزیر، نیز در اعتراض به آمریکا به جمع معترضان پیوست.

این خبر را به اشتراک بگذارید