• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
دو شنبه 28 اسفند 1402
کد مطلب : 221276
+
-

اراضی عباس‌آباد، یکی از پایگاه‌های هوشمندسازی کشور

نگاه
اراضی عباس‌آباد، یکی از پایگاه‌های هوشمندسازی کشور

محمدحسین حجازی

شهردار تهران اراضی عباس‌آباد را کانون گردشگری، نوآوری و فناوری تهران می‌داند. در همین رابطه مطابق توافقاتی که در روزهای ابتدایی سال آینده با معاونت علمی ریاست‌جمهوری به امضا می‌رسد، اراضی عباس‌آباد یکی از ۷پایگاه اصلی هوشمند‌سازی‌ کشور خواهد شد. خانه خلاق هزاره یکی دیگر از مزیت‌های فناورانه عباس‌آباد است. این مجموعه استارت‌آپی سال گذشته افتتاح شد و خروجی‌های آن برای شهر تهران می‌تواند کارآمد باشد.
چندی قبل در مجموعه عباس‌آباد میزبان رئیس سازمان جهانی گردشگری بودیم. پس از آن با تعاملات صورت گرفته و انجام مقدماتی قرار شد به‌زودی اجلاسیه جهانی گردشگری پایتخت‌های دنیا در منطقه گردشگری عباس‌آباد برگزار شود. محدوده عباس‌آباد جذابیت‌های زیادی دارد. فضای سبز نخستین جذابیت این منطقه برای گردشگران است. به مناسبت ایام نوروز، روز سه‌شنبه، از پوشش سبز و طبیعی جدید پل طبیعت رونمایی خواهد شد.
برنامه‌های فرهنگی، دومین جاذبه منطقه عباس‌آباد برای گردشگران در ایام نوروز است که مانند سایر مجموعه‌های وابسته به شهرداری تهران با شعار «بهار قرآن، بهار ایران» برگزار می‌شود. در کنار آن مجموعه‌ فرهنگی عباس‌آباد نیز برنامه‌های اختصاصی خود را با عنوان «عید شرقی» برگزار خواهد کرد. همچنین در میدان مشاهیر استیج شبانه برقرار است. کارناوال‌های شادی با محوریت بازی‌های قومی و محلی با همکاری فدراسیون ورزش‌های همگانی در اراضی عباس‌آباد به‌راه است. از ساعات قبل از افطار نیز با هدف اثرگذاری بر مخاطب کودک کارگاه‌های خلاقیت و شعر کودکان در منطقه عباس‌آباد فعال است. برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز از ساعت ۸ شب تا ۱۲:۳۰ برگزار می‌شود. در ایام ماه مبارک رمضان شاهد برپایی سفره افطار، برگزاری کنسرت و کاروان شادی نیز خواهیم بود. ۱۲ فروردین ویژه‌برنامه‌ای به مناسبت روز جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرای کشورهای مختلف در تپه‌های عباس‌آباد برگزار خواهد شد.
*مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد

این خبر را به اشتراک بگذارید