• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 9 اسفند 1401
کد مطلب : 186766
+
-

حقوق معلق مسافران هوایی

  خبر: محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره علت تأخیر پرواز ایرلاین‌ها و اطلاع‌رسانی نامناسب به مسافران گفت: بخشی از این تأخیرها با توجه به شرایط پیش‌آمده در وضعیت فعلی قانونی است.  درصورتی‌که تأخیرها غیرقانونی باشد، مسافران می‌توانند در سازمان هواپیمایی کشوری از آن  شکایت  کنند.
  نقد: تأخیر پروازها و جابه‌جایی زمان پرواز بدون اطلاع‌رسانی مناسب به مسافر افزایش یافته است. به‌طوری‌که متوسط زمان تأخیر پروازهای داخلی به ۱۰۰‌دقیقه رسیده و طبق آخرین اصلاحیه آیین‌نامه حقوق مسافر، مسافران می‌توانند به دلیل تأخیر یا لغو پروازها حقوق خود را پیگیری کنند؛ اما رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خوانش متفاوتی از دلایل تأخیر پروازها دارد که این خوانش با فرایند شفاف و صریح آئین‌نامه حقوق مسافر در این باره متفاوت است. محمد محمدی‌بخش، به ایسنا گفت: بخشی از تأخیرها با توجه به شرایط پیش‌آمده در وضعیت فعلی، قانونی است و بخشی هم غیرقانونی.  درصورتی‌که تأخیرها غیرقانونی باشد، مسافران می‌توانند شکایت   کنند. او درباره علت جابه‌جایی زمان پرواز برخی شرکت‌های هواپیمایی نیز اعلام کرد: برنامه پروازی ایرلاین‌ها مشخص است، اما احتمال دارد بلیت‌ها از آژانس‌های مسافرتی خریداری شده که خود آژانس باید با تغییر ساعت پرواز پیامک ارسال کند. بهتر است متولی صنعت هوایی معادل تلاشی که برای تثبیت قیمت بلیت به کار می‌بندند، بر اجرای درست قوانین فروش بلیت و انجام به‌موقع پروازها نیز نظارت کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید