• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 9 اسفند 1401
کد مطلب : 186744
+
-

چگونه کودکان را به نماز خواندن تشویق کنیم؟

والدین نخستین الگوی عملی برای آموزش فرزندان به‌شمار می‌آیند بنابراین اگر به‌دنبال پاسخ این سؤال هستید که چگونه فرزندان‌تان را به نماز خواندن تشویق کنید؟ قبل از هر اقدامی خودتان باید در نماز خواندن الگوی مناسبی باشید. انجام چند راهکار ساده و عملی می‌تواند شما را در تربیت اسلامی و تشویق فرزندان‌تان به اقامه نماز کمک کند:

 شنیدن صدای اذان در خانه، آراسته بودن هنگام نماز خواندن، سجاده تمیز و مرتب و از همه مهم‌تر خواندن نماز اول وقت بعد از اذان، مقدماتی است که می‌تواند موجب کنجکاوی کودکان شود و اهمیت این کار مهم را در ذهن آنها ایجاد کند.

 بسیاری از والدین این سؤال را دارند که از چه سنی کودکان را به نماز خواندن تشویق کنند؟ امامان‌معصوم(ع) هفت‌سالگی را بهترین سن برای شروع نماز خواندن کودکان توصیه کرده‌اند. از آنجا که کودکان هنوز به سن تکلیف شرعی نرسیده‌اند توصیه شده والدین از شیوه تشویق برای ترغیب کودکان استفاده کنند.‌

 والدین هنگام آموزش نماز نباید سختگیر باشند و از روش‌های تنبیهی استفاده کنند!

  اگر بچه‌ها نماز صبح را به‌دلیل خواب‌آلودگی نخواندند آنها را سرزنش نکنید اما به آنها اوقات شرعی و وقت نماز را آموزش دهید تا به مرور بدانند که نماز باید درساعت مقرر ادا شود.

 اقامه نماز جماعت در خانه و به‌صورت خانوادگی، حضور در مسجد برای اقامه نماز جماعت، حذف مستحبات و طولانی نشدن نماز، ارتباط با هم سن و سالانی که نماز می‌خوانند، تشویق آنها در محافل خانوادگی و دوستان از راه‌هایی است که کمک می‌کند تا والدین بتوانند فرزندان خود را از سن کم به نماز خواندن ترغیب کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید