• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 8 اسفند 1401
کد مطلب : 186604
+
-

ممنون استرالیا

تیم ملی بسکتبال ایران دیروز به چین باخت اما به لطف پیروزی استرالیا مقابل قزاقستان به سهمیه جام‌جهانی2023 رسید

 تیم ملی بسکتبال ایران دیروز صبح به چین باخت اما به جام‌جهانی2023 صعود کرد، صعودی که آن را مدیون استرالیا و قزاقستان است نه توانایی‌های خودش. ایران در 6پنجره انتخابی افت‌وخیزهای زیادی داشت. چه زمانی که مصطفی هاشمی سرمربی تیم بود و چه زمانی که سعید ارمغانی از مجارستان به ایران آمد تا تیم پنجره‌ها را با قدرت بیشتری ادامه بدهد، نه بازی‌ها چنگی به دل می‌زد و نه نتایج خوب بود. با اینکه تیم در مقابل بحرین و سوریه رفت‌و برگشت برنده بود اما آن بازی‌ها هم راضی‌کننده نبود. بدترین اتفاق هم در مقابل قزاقستان افتاد و در هر دو بازی ایران نتیجه را از دست داد.
 ایران درحالی‌که به پیروزی مقابل ژاپن در تهران افتخار می‌کرد، در بازی برگشت با اختلاف 35امتیازی باخت و انتقاد‌ها را بیشتر کرد.
ایران بازی رفت را هم به استرالیا باخته بود اما در پنجره پنجم و در بازی برگشت، استرالیا حاضر نشد در ایران بازی کند و این بهترین سودی بود که نصیب ایران شد و البته به ضرر قزاقستان. تا قبل از این اتفاق، قزاق‌ها شانس صعود بودند ولی امتیازی که استرالیا نصیب ایران کرد، جای 2تیم را تغییر داد. از طرف دیگر قزاقستان هم بعد از پنجره سوم که ایران را شکست داد، روزهای خوبی را سپری نکرد. آنها که 6پیروزی مقابل سوریه، بحرین و ایران داشتند، در بقیه بازی‌ها بازنده بودند.
بازی‌های 2تیم کاندیدای صعود در پنجره آخر سخت بود. ایران با ژاپن و چین بازی داشت و قزاقستان با چین و استرالیا. همزمان با باخت ایران به ژاپن، قزاقستان هم مقابل چین نتیجه را واگذار کرد تا تکلیف تیم آخر گروه F‌ به روز آخر کشیده شود. ایران که در تهران به چین باخته بود، دیروز هم بازی را ضعیف شروع کرد و 6 امتیازعقب افتاد، این امتیازات در ادامه جبران شد و ایران کوارتر اول را با یک امتیاز بیشتر به پایان برد.
بازیکنان که ترس از حذف داشتند، در کوارتر دوم هم بازی نزدیکی با چین انجام دادند، در بعضی از دقایق رقیب جلو بود و در بعضی از دقایق هم آنها. کوارتر به نفع ایران به پایان رسید. کوارتر سوم را ایران به‌خاطر ضعف همیشگی‌اش در 3امتیازی از دست داد و در کوارتر چهارم دفاع خوب چین، اختلاف را زیاد کرد و بازی 86 بر 74 به پایان رسید.
 ایران خوش‌شانس بود که در بازی همزمان، استرالیا 98 بر 53 قزاقستان را شکست داد و سهمیه جهانی را به ایران تقدیم کرد. ایران برای چهارمین بار است که راهی جام‌جهانی می‌شود؛ صعودی که خیلی افتخار‌آمیز نیست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید