• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 7 اسفند 1401
کد مطلب : 186533
+
-

آغاز رمزگشایی از سقوط بالگرد وزیر

کوتاه از حادثه
آغاز رمزگشایی از سقوط بالگرد وزیر

دو روز پس از سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش و همراهانش در بافت، در شرایطی که قرار است جعبه سیاه بالگرد برای بررسی دلیل سقوط به تهران منتقل شود، پرونده‌ای در این خصوص در دادگستری کرمان تشکیل و تحقیقات آغاز شده است. این در حالی است که مصدومان حادثه ازجمله وزیر ورزش همچنان تحت درمان قرار دارند.
به گزارش همشهری، در جریان سقوط بالگرد حامل حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در بافت کرمان که عصر پنجشنبه اتفاق افتاد اسماعیل احمدی، مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان جان خود را از دست داد و 16سرنشین دیگر بالگرد ازجمله وزیر مصدوم شدند. به‌دنبال این حادثه مصدومان به بیمارستان شهید باهنر کرمان انتقال یافتند. در این حادثه سجادی و 2نفر از مدیران کل دچار مصدومیت شدیدتری شدند و مصدومیت سایرین سطحی‌تر بود. بامداد شنبه(دیروز) سجادی که دچار ضربه و خونریزی مغزی شده به تهران منتقل شدند تا ادامه روند درمان او در یکی از مراکز درمانی در تهران پیگیری شود. این در شرایطی است که برای پیشبرد هرچه بهتر امور درمانی، وزیر ورزش و جوانان توسط کادر درمانی به خواب مصنوعی رفته است.  علی جوادی، یکی دیگر از مصدومان که از ناحیه گردن، ساق و ریه دچار آسیب‌دیدگی شده بود نیز روز گذشته تحت‌عمل جراحی قرار گرفت و در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.

تشکیل پرونده قضایی
تلاش‌های کادر درمان برای مداوای مصدومان این حادثه در شرایطی ادامه دارد که برای بررسی این حادثه پرونده قضایی تشکیل شده است. حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، رئیس‌کل دادگستری استان کرمان گفت: دستورات قضایی لازم به مراجع ذیربط صادر و مقامات قضایی نیز در محل وقوع حادثه حضور یافته‌اند و بررسی‌های لازم در این رابطه انجام شده است. او ادامه داد: این پرونده در بازپرسی ویژه به‌صورت فوق‌العاده درحال پیگیری است و به‌صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت مورد بررسی قرار می‌گیرد و در حال حاضر مسئولان فنی با تشکیل تیم کارشناسی مشغول بررسی علت وقوع حادثه هستند.

بررسی جعبه سیاه
از سوی دیگر از کرمان خبر می‌رسد که جعبه سیاه بالگرد سقوط کرده باز شده است. محمد امیرخانی، معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر استان کرمان در این‌باره گفت: جعبه سیاه بالگرد حادثه بافت باز شده و در حال انجام مقدمات برای انتقال به تهران است. این کار فنی توسط تیم‌های تخصصی اعزامی از مرکز در حال انجام است.او در ادامه گفت: قرار است جعبه سیاه بالگرد برای بررسی دلایل سقوط به تهران منتقل شود و تیم‌های تخصصی با بررسی جعبه سیاه دلیل حادثه را مشخص کنند. همچنین یک تیم فنی نیز به‌صورت میدانی دلایل بروز حادثه را بررسی می‌کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید