• دو شنبه 4 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 17 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 24
سه شنبه 1 خرداد 1403
کد مطلب : 225766
+
-

واکنش گروه‌های مقاومت به شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران

گروه‌های مقاومت با انتشار پیام‌های تسلیت، همراهی و همدردی خود را با دولت و ملت ایران به مناسبت شهادت رئیس‌جمهور ایران، وزیر خارجه و هیأت همراه ایشان اعلام کردند.

حزب‌الله لبنان
شهید سیدابراهیم رئیسی را از دیرباز می‌شناسیم. ایشان برادر بزرگ، حامی قدرتمند و مدافع سرسخت مسائل مهم امت اسلامی به‌ویژه آرمان فلسطین و حامی جنبش‌های مقاومت در تمامی پست‌های مسئولیت خود بود. برادر عزیزمان شهید حسین امیر عبداللهیان نیز در تمام مناصب و پست‌های خود به‎عنوان مسئولی فعال، فداکار و دوستدار جنبش‌های مقاومت و حامی آنها در تمام محافل سیاسی و دیپلماتیک ظاهر شد.

 حشدالشعبی عراق
حشدالشعبی عراق با انتشار تصویری مشترک از شهید سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان و شهید سردار قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، شهادت رئیس‌جمهور ایران را تسلیت گفت.

جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء عراق
شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء: رئیس‌جمهور شهید ایران از ارکان اصلی و حامیان همیشگی مقاومت بود و فقدان او ضایعه‌ای دردناک برای جهان اسلام است. مواضع آن سیدشهید از هر نظر قابل احترام بوده و خدمات ایشان محدود به داخل مرزهای جمهوری اسلامی نمی‌شود، بلکه نقش جهادی صریح و آشکاری در کلیه موضوعات مرتبط با جهان اسلام داشتند.

جریان حکمت ملی عراق
سید عمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق: نقش پررنگ آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در حیات انقلابی و سیاسی و فرهنگی ایران و منطقه و جهان را گرامی می‌داریم و از خداوند متعال می‌خواهیم که آن فقید عزیز را مشمول رحمت واسعه خویش قرار دهد و در بهشت برین جای دهد.

کمیته‌های مقاومت فلسطین
مطمئن هستیم که ملت بزرگ ایران و رهبری این کشور می‌توانند از این غم بزرگ عبور کنند؛ همانطور که در تمام گذرگاه‌های سخت این کار را انجام داده‌اند.
فلسطین، مردم و مقاومت آن هرگز خدمات این شهیدان مبارز به ملت و آرمان فلسطین را فراموش نخواهند کرد.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین
جبهه خلق برای آزادی فلسطین در پیامی همبستگی و حضور خود در کنار ملت و رهبری ایران را اعلام و تأکید کرد که اطمینان دارد ایران این مصیبت را پشت سر خواهد گذاشت.

 جنبش حماس
تسلیت صمیمانه خود را به مقام معظم رهبری و دولت و ملت دوست، ایران تقدیم می‌کنیم. ملت ایران ما را در غم خود شریک بدانند.  جنبش حماس در کنار ملت برادر خود ایستاده است. شهدای این حادثه از برجسته‌ترین مقامات ایران بودند که در حمایت از آرمان فلسطین و مبارزات ملت ما مواضع شرافتمندانه‌ای اتخاذ کردند.

 انصارالله یمن
انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای شهادت رئیس‌جمهور ایران و هیأت همراه را بالاترین نشان افتخار آنان توصیف و بر همدردی و همراهی خود با رهبری و مردم ایران تأکید کرد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید