• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 7 اسفند 1401
کد مطلب : 186524
+
-

احیای بافت فرسوده در کرمانشاه

بافت فرسوده
احیای بافت فرسوده در کرمانشاه

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرمانشاه وسعت بافت فرسوده شهر کرمانشاه را 1227هکتار اعلام کرد و افزود: اقدامات جزیره‌ای دستگاه‌ها موجب شده به‌رغم سال‌ها تلاش نتیجه‌ای که باید در بازآفرینی این بافت‌ها حاصل نشود.
به گزارش ایسنا، بهزاد مسعودی اصل افزود: در حال حاضر از 10هزار هکتار محدوده قانونی شهر کرمانشاه، 1228هکتار بافت فرسوده است.
به‌گفته مسعودی اصل در حال حاضر 20درصد جمعیت یک میلیون نفری شهر کرمانشاه در این بافت‌ها اسکان دارند. وی باتأکید بر لزوم بازآفرینی هرچه سریع‌تر بافت‌های فرسوده شهر کرمانشاه، گفت: متأسفانه حرکت جزیره‌ای دستگاه‌ها در این زمینه و نبود یک طرح جامع برای بازآفرینی این نقاط شهر موجب شده که به‌رغم سال‌ها تلاش معضل بافت‌های فرسوده همچنان پابرجا باقی بماند.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه 340هکتار از بافت فرسوده شهر کرمانشاه بافت تاریخی است، گفت: هر شهر دیگری اگر این وسعت از بافت تاریخی را در اختیار داشت قطعا از آن بهره می‌برد، اما در کرمانشاه نتوانسته‌ایم از این فرصت آنچنان که باید بهره گیریم.
معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرمانشاه در ادامه با اشاره به اجرای طرح جهش تولید مسکن گفت: برای اجرای این طرح که 1500هکتار زمین در شهر کرمانشاه نیاز داشت، بافت‌های فرسوده را پیشنهاد دادیم، اما استقبالی نشد و راه و شهرسازی ترجیح می‌دهد که الحاق صورت گیرد و شهر وسعت یابد که این امر چالش‌های خاص خود را دارد و باید زیرساخت‌ها و امکانات برای الحاقات جدید لحاظ شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید