• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 4 اسفند 1401
کد مطلب : 186311
+
-

شاگردان گل‌محمدی برخلاف پیش‌بینی‌ها با نمایشی فوق‌العاده صدرنشین لیگ را از جام حذفی کنار زدند

بهترین پرسپولیس فصل

بازی‌های بزرگ در فوتبال ایران سرنوشت مشابهی دارند؛ تیمی برنده می‌شود که سیاوش یزدانی نداشته باشد

تیتر یک
بهترین پرسپولیس فصل

 1- سیاوش یزدانی بازیکن عجیب و غریبی است؛ یک لوزر همیشگی که نمایش دیروزش وادارمان می‌کند گزارش بازی را با نام او آغاز کنیم. سیاوش سال98 برای بازی همین 2تیم در جام‌حذفی، یک دل سیر برای پرسپولیسی‌ها کری خواند، بعد با یک گل‌به‌خودی سرنوشت بازی را تعیین کرد و قرمزها را برنده به تهران فرستاد. او دیروز در بازگشت دوباره به سپاهان و در نخستین فرصت ممکن باز هم زهرش را به زردپوشان اصفهان ریخت و چهره ویژه تیم بازنده شد. استاد همین یکی دو ‌ماه قبل هم در همین ورزشگاه یک پنالتی فوق‌حساس به حریف داده بود تا همان صحنه به آخرین لحظه بازی‌اش برای استقلال تبدیل شود. و حالا این سپاهان است که باید کم‌هوش‌ترین دکتر فوتبال ایران را گردن بگیرد؛ مردی که اعتراف کرده به اندازه پولی که می‌گیرد برای تیمش وقت می‌گذارد و تمرین می‌کند. شاید هم هنوز از اصفهانی‌ها پولی نگرفته بود که باعث شد بهترین تیم هفته‌های اخیر لیگ با سرافکندگی از جام‌حذفی بیرون برود.

 2- نخستین صحنه مهم بازی را اشتباه سیاوش رقم زد اما پرسپولیس هم آن‌قدر تیم شایسته‌ای بود که بتواند سپاهان را در اصفهان ببرد. نمایش دیروز پرسپولیس، بهترین نمایش تیم یحیی در فصل اخیر بود، وگرنه شاید الان از اشتباه دانیال اسماعیلی‌فر بیشتر از اشتباهات یزدانی یاد می‌شد. سرخپوشان دیروز در اکثر زمان بازی بر حریف خود برتری داشتند و سوای گل‌هایی که به ثمر رساندند، موقعیت‌های یک‌شکلی که از عمق دفاع سپاهان به‌دست می‌آوردند نشان می‌داد نقطه ضعف صدرنشین لیگ را به خوبی پیدا کرده‌اند. درحالی‌که در هفته‌های اخیر لیگ، مربیان خارجی موفق‌تر و برنده‌تر نشان داده بودند، دیروز همه منتظر تماشای تصمیمات یحیی در تقابل با ژوزه مورایس بودند؛ جایی که گل‌محمدی شایستگی‌اش را نشان داد و بعد از چند هفته سخت در لیگ، تا حدود زیادی برند خودش را نجات داد. فینال زودهنگام جام حذفی، محل اعاده حیثیث یحیی از خودش و شاید از مربیان ایرانی بود.

3-  در روزهای قبل از بازی، بیشترین صحبت‌ها درباره بازیکنان 2تیم، به مقایسه رامین رضاییان و دانیال اسماعیلی‌فر اختصاص داشت. شاید تحت‌تأثیر درخشش رامین در این فصل و زیر فشار همین مقایسه بود که دانیال یکی از ضعیف‌ترین نمایش‌های فصلش را ارائه کرد. او توپی را که قرار بود به کرنر بفرستد به گل تساوی سپاهان بدل کرد اما این گل‌به‌خودی تنها اشتباهش در این مسابقه نبود. دانیال که در حضور هنانوف یک خط جلوتر آمده بود بارها و بارها در زمین سپاهان توپ لو داد تا اینکه بالاخره نخستین بازیکن تعویضی پرسپولیس شد. امروز هواداران پرسپولیس حق دارند که بابت معاوضه او با رامین ناراحت باشند. اما دیروز بخت با آنها یار بود که تکلیف مسابقه را این معاوضه مشخص نکرد.

 4- نیمکت پرسپولیس علاوه بر برتری فنی که نسبت به حریف داشت، از یک جهت دیگر هم شایسته ستایش است. یحیی و یارانش دیروز بر اعصاب خود مسلط شده بودند تا به همان نیمکت کم‌حاشیه و برنده چند هفته قبل تبدیل شوند. آنها از فضایی که بعد از بازی با فولاد برایشان ایجاد شد و چند هفته‌ای به تیمشان لطمه زد به خوبی درس گرفتند. به صحنه گل دوم سپاهان دقت کنید. درحالی‌که یک بازیکن پرسپولیس روی زمین افتاده، سپاهانی‌ها گلی می‌زنند که هم مشکوک به آفساید است و هم مشکوک به خطا روی دروازه‌بان! البته که خطا روی دروازه‌بان را هیچ کارشناسی تأیید نکرده اما پرسپولیسی‌ها حداقل 2بهانه برای اعتراض دارند. یحیی اگر همان یحیای دربی پارسال یا همین یحیای چند هفته اخیر بود، هرگز با سکوت از این صحنه نمی‌گذشت. اما این بار گذشت و اجازه داد تیمش نمایش برتر خود را تا حصول به نتیجه مورد نظرش ادامه بدهد.

 5- حاشیه بزرگ این بازی، شادی محمد دانشگر روی گل اول سپاهان بود. درحالی‌که گل را دانیال زده بود دانشگر همه را کنار زد تا شادی جدیدی را که در بازی با زنیت از آن رونمایی کرده بود این بار مقابل چشم تماشاگران بیشتری اجرا کند. رسانه‌ها واکنش گسترده‌ای به این شادی منشوری داشتند و یکی از سایت‌ها نوشت باشگاه سپاهان نباید منتظر کمیته انضباطی بماند و خودش باید برای تنبیه مدافعش دست‌به‌کار شود. البته اگر سپاهانی‌ها قرار بود کاری بکنند، بعد از همان بازی دوستانه با حریف روس این کار را می‌کردند.حرکت دانشگر یکی از عجیب‌ترین شادی‌های انجام‌شده در تاریخ فوتبال ایران است که فقط با حرکت تاریخی شیث و نصرتی در سال‌های دور قابل مقایسه است.

6- در نهایت، مسابقه‌ای که شاید فینال فصل جاری فوتبال ایران بود، به یکی از زیباترین بازی‌ها تبدیل شد و همه را از تماشای گل و هیجان سیراب کرد. چک محکمی که پرسپولیس به سپاهان زد، جذابیت بازی 3هفته بعد آنها در لیگ برتر را هم دوچندان کرد. ژوزه و یحیی 3هفته دیگر در لیگ و این بار در تهران به مصاف هم می‌روند. مسابقه‌ای که نقش زیادی در تعیین قهرمان لیگ خواهد داشت و شاید در آن هیچ خبری از یزدانی و دانشگر نباشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید