• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 1 اسفند 1401
کد مطلب : 185996
+
-

کارتر روند درمان سرطان را متوقف کرد و به خانه رفت

جیمی کارتر 98 ساله اعلام کرد که ترجیح می‌دهد باقی روزهای عمرش را به دور از بیمارستان و در کنار خانواده سپری کند

جهان‌نما
کارتر روند درمان سرطان را متوقف کرد و به خانه رفت

«جیمی کارتر»، سی و نهمین رئیس‌جمهور آمریکا که در حال حاضر در 98 سالگی به سر می‌برد، تصمیم گرفته است تا از ادامه درمان خود در مرکز پزشکی صرف‌نظر و باقی‌مانده عمر خود را در خانه با خانواده سپری کند.
این خبر را مرکز کارتر اعلام کرده و افزوده است که رئیس‌جمهور پیشین آمریکا ادامه عمر خود را خانه‌اش در جورجیا با امکانات لازم برای مراقبت‌های ویژه درمانی سپری خواهد کرد. کارتر که درحال‌حاضر رکورددار طولانی‌ترین عمر در میان رؤسای جمهور آمریکاست، در سال‌های اخیر با برخی بیماری‌ها از جمله سرطان پوست که به کبد و مغزش سرایت کرده و همچنین آسیب دیدگی‌های زیاد به‌دلیل چندبار زمین خوردن‌ دست و پنجه نرم می‌کند.
رئیس‌جمهور سابق آمریکا به همراه همسرش «روزالین کارتر» 95 ساله در یک مزرعه در شهر پلینز ایالت جورجیا زندگی می‌کنند که آن را در سال 1961خریداری کرده بودند. کارتر در سال‌های اخیر کمتر در انظار عمومی ظاهر شده و در مراسم تحلیف جو بایدن در ژانویه 2021 نیز نتوانست شرکت کند. بایدن 4‌ماه بعد از کارتر در خانه‌اش عیادت کرد.
کارتر تا قبل از آنکه از نظر جسمی دچار ضعف شدید شود، در برخی فعالیت‌های اجتماعی مشارکت داشت. نیویورک‌تایمز این اقدامات را در حوزه‌های بشردوستانه در مناطق مختلف جهان، شامل اقداماتی از جمله ساخت‌وساز در مناطق آفریقایی، نظارت بر انتخابات در برخی کشورها و میانجیگری در برخی بحران‌ها عنوان کرده است. او سال گذشته از درخواست گروه‌های محیط‌زیستی برای جلوگیری از ساخت جاده شنی در یک پناهگاه ملی حیات‌وحش حمایت کرد. دوره 4ساله ریاست‌جمهوری کارتر، پس از جنگ ویتنام و رسوایی واترگیت بود و او باتوجه به شرایط آن زمان و افزایش بدبینی افکارعمومی به نهاد ریاست‌جمهوری برای بازگرداندن اعتماد به کاخ سفید تلاش کرد.  کارتر همچنین در توافقنامه کمپ‌دیوید برای صلح بین رژیم صهیونیستی و مصر میانجیگری کرد. با این حال بحران اشغال سفارت آمریکا در تهران از سوی دانشجویان پیرو خط امام و بازداشت 444روزه 52دیپلمات‌ آمریکایی از سوی آنها در پاییز1979 به کاهش شدید محبوبیت کارتر در آمریکا منجر شد و او در تلاش برای انتخاب مجدد در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از «رونالد ریگان» فرماندار سابق کالیفرنیا در سال1980 شکست خورد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید