• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 27 بهمن 1401
کد مطلب : 185756
+
-

باباطاهر قهرمان برف

باباطاهر قهرمان برف

تیم هتل باباطاهر به‌عنوان قهرمانی نخستین دوره مسابقات والیبال برفی ایران رسید. رقابت دسته‌های آزاد به‌مدت 2روز در همدان برگزار شد و 6تیم موبال جیحون، الوند، هتل باباطاهر، کلینیک دندانپزشکی، امیرسامان گلستان و هگمتانه برای قهرمانی رقابت کردند. قرار بود این رقابت‌ها در دهکده توریستی گنج‌نامه برگزار شود اما بارش برف سنگین، همدان میزبان را غافلگیر کرد و آنها مجبور شدند زمین پارک کودک میدان فردوسی را برای برگزاری بازی‌ها انتخاب کنند. بعد از 2روز بازی، جیحون و هتل باباطاهر فینال را برگزار کردند و باباطاهر با شکست دادن جیحون به قهرمانی رسید. جایزه این قهرمانی 18میلیون تومان بود. آرمین کمی هم بهترین بازیکن لقب گرفت.

رئیس جدید با وعده آمد
علیرضا پورسلمان دیروز به‌عنوان رئیس جدید فدراسیون شمشیربازی انتخاب شد و بلافاصله وعده گرفتن مدال المپیک را داد. پورسلمان که با حفظ سمت سرپرستی فدراسیون، نامزد انتخابات شده بود و تنها نامزد هم بود، از 50عضو حاضر در مجمع، 50رأی کامل را گرفت و با اقتدار به ریاست رسید. اتفاق مهم دیگر در این مجمع انتخاب فضل‌الله باقرزاده، رئیس سابق فدراسیون به‌عنوان نایب‌رئیس بود. البته او که در 3دوره پیاپی رئیس فدراسیون بود، به اندازه پورسلمان طرفدار نداشت و با 46رأی نایب‌رئیس شد. شیرین رضایی از ورزشکاران سابق این رشته هم با 32رأی به‌عنوان نایب‌رئیسی زنان رسید. پورسلمان بعد از انتخاب وعده‌های زیادی داد: «ما در بازی‌های آسیایی محکوم به کسب مدال هستیم. اگر از آسمان سنگ نبارد و از زمین سیل جاری نشود، ما مدال المپیک می‌گیریم.» البته مسئولان ورزش هم به پورسلمان وعده‌هایی داده‌اند. وعده حمید سجادی به پورسلمان این است: «وزیر ورزش قول اهدای زمین 3500متری در ورزشگاه آزادی را به شمشیربازی داده است.»
 
کمیته، بودجه 1500میلیاردی می‌خواهد
دوشنبه هفته آینده رشته‌ها، تیم‌ها و تعداد نفراتی که ایران به بازی‌های آسیایی هانگژو اعزام می‌کند، مشخص می‌شود. روز گذشته مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک ضمن اعلام این خبر گفت: «پیش‌بینی ما این است که بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر به بازی‌های آسیایی اعزام کنیم.» هاشمی در مورد بودجه مورد نیاز برای آماده‌سازی تیم‌ها هم توضیح داد: «از لحاظ بودجه و هزینه‌ای یک منابعی را سازمان برنامه و بودجه درنظر گرفته، ولی کافی نیست. ما برای رقابت در سطح آسیایی و جهانی حداقل بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان با این گرانی‌هایی که اتفاق افتاده، باید داشته باشیم که امیدواریم مجلس این ترمیم را انجام بدهد.» ایران دوره قبل بازی‌ها ششم شد و به‌گفته هاشمی تلاش مجموعه کمیته ملی المپیک حفظ همین جایگاه است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید