• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 18 بهمن 1401
کد مطلب : 185041
+
-

کاسبی توییتر با تیک‌های رنگی

ایلان ماسک می‌گوید با راه انداختن فروش تیک‌ در توییتر این شرکت را از ورشکستگی نجات داده است

شبکه اجتماعی
کاسبی توییتر با تیک‌های رنگی

 ایلان ماسک در ادامه تصمیماتی که با نگاه درآمدزایی بیشتر در توییتر می‌گیرد، قرار است از حساب‌های تجاری و همچنین کاربرانی که از تیک آبی استفاده می‌کنند، به‌طور سالانه هزینه اشتراک دریافت کند. به گزارش تک کرانچ، این پلتفرم قصد دارد برای نشان‌‌های تأیید شده به نام تیک طلایی، از ‌کسب‌وکارها و برندها هزار دلار در‌ماه و 50دلار اضافی برای سایر حساب‌های قابل توجه مرتبط با نام تجاری دریافت کند. به‌نظر می‌رسد، مقامات این شبکه اجتماعی بزرگ به رهبری ایلان ماسک، در جدیدترین طرح درآمدزایی خود در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک طرح اشتراک جدید برای مشاغل است. برندهایی که هزینه ماهانه هزاردلار را پرداخت نکنند، نشان‌های طلایی خود را از دست خواهند داد. با این حال، مشخص نیست چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد.

پرداخت بدهی با درآمد از تیک آبی
اشتراک اصلاح شده توییتر آبی در اواخر سال گذشته میلادی با نرخ 8دلار در‌ماه (یا 11دلار در‌ماه برای کاربران سیستم عامل iOS) راه‌اندازی شد. اکنون، کاربران این فرصت را دارند که درصورت دریافت آن، تخفیف دریافت کنند و اشتراک یک‌ساله را با قیمت 84دلار داشته باشند. توییتر آبی هم‌اکنون در آمریکا، بریتانیا، کانادا، استرالیا و نیوزیلند در دسترس است و این شرکت در اوایل‌ماه جاری این طرح را برای کاربران ژاپنی گسترش داد. طرح سالانه برای همه کاربران در همه این کشورها در دسترس است.
نسخه آبی توییتر تحت مالکیت ایلان ماسک شامل ویژگی‌هایی مانند علامت تأیید یا همان تیک آبی، آپلود ویدئوی 60دقیقه‌ای و رتبه‌‌بندی اولویت در پاسخ‌‌های مکالمه است. کاربران همچنین از نسخه قدیمی‌تر طرح پولی توییتر، ویژگی‌هایی مانند ویرایش توییت به همراه نمادها و تم‌های سفارشی را دریافت کرده بودند. ماسک از زمان تصاحب این شرکت رسانه‌های اجتماعی، بر این واقعیت تأکید کرده است که این شرکت نیاز به کسب درآمد دارد و به همین دلیل به‌شدت به طرح اشتراک جدید برای کسب درآمد بیشتر متکی است. اوایل این هفته، فایننشال تایمز گزارش داد که توییتر به‌زودی به موعد پرداخت سود وام‌هایی به ارزش نزدیک به 13میلیارد دلار که ماسک برای خرید این شرکت گرفته است، نزدیک می‌شود. نشانه‌های دیگری هم از مشکلات مالی توییتر وجود دارد. طبق گزارش‌ها، این شرکت مجبور شده است چندین دفتر بین‌المللی را به‌دلیل عدم‌پرداخت اجاره تخلیه کند. برای کاهش هزینه‌ها، ماسک مجبور شده است یک مرکز داده در آمریکا را نیز تعطیل کند. تعدیل گسترده کارمندان نیز از دیگر کارهایی بود که ماسک برای کاهش هزینه‌های توییتر انجام داد.

بده بستان مالی با کاربران آبی
همانطور که مشخص است، داشتن یک اشتراک توییتر آبی برای کاربران مزایای زیادی دارد. ماسک، مدیرعامل توییتر اعلام کرد که این غول رسانه‌های اجتماعی بخشی از درآمد تبلیغاتی که از تولید محتوای این کاربران تجاری به‌دست می‌آید و موضوع تبلیغ درنظرات کاربران دیگر نیز دیده می‌شود را به مشترکین پرداخت کند. علاوه بر این مشترکان پولی توییتر از امکانات جدیدی مثل امکان ویرایش توییت‌ها استفاده می‌کنند.
ماسک در این‌باره در توییتی نوشت: از امروز توییتر درآمدهای حاصل از تبلیغات را با سازندگان به اشتراک می‌گذارد. برای واجد شرایط بودن، کاربر باید مشترک توییتر آبی تأیید شده باشد. البته در این میان سر کاربران هندی توییتر آبی که می‌توانند از این راه کسب درآمد کنند، بی‌کلاه می‌ماند. چرا که اشتراک توییتر آبی هنوز در این کشور راه‌اندازی نشده است. طبق اعلام سایت رسمی توییتر، هم‌اکنون، اشتراک توییتر‌آبی فقط در ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، استرالیا، نیوزیلند، ژاپن، عربستان سعودی، فرانسه، پرتغال، ایتالیا و اسپانیا در دسترس است. درحالی‌که هیچ خبر رسمی در مورد زمان عرضه توییتر آبی در هند وجود ندارد، دکمه آبی توییتر که به‌طور خلاصه روی پلتفرم برای کاربران هندی نمایش داده می‌شود، نشان می‌دهد که اشتراک آبی آنها ممکن است در آینده نزدیک در راه باشد. با کلیک روی این دکمه طیف وسیعی از مزایای عضویتی که کاربران از آن لذت می‌برند نمایش داده می‌شود. دیر یا زود، غول رسانه‌های اجتماعی، قیمت اشتراک توییتر آبی را برای کاربران هندی اعلام خواهد کرد.

ویژگی‌های برتر
به غیراز تیک آبی و سهم درآمد تبلیغاتی که اخیرا اعلام شده است، کاربران توییتر آبی چندین ویژگی انحصاری دیگر مانند گزینه ویرایش توییت، گزینه لغو توییت، پوشه‌های مخصوص نشان کردن، آپلود ویدئوهای طولانی‌‌تر، تب‌های جدید برای بخش گفت و شنود دریافت می‌کنند. این اشتراک همچنین ویژگی‌های سفارشی‌سازی‌ ازجمله نمادهای برنامه‌های سفارشی، تم‌ها، تصاویر نمایه NFT و نوار ناوبری قابل تنظیم را ارائه می‌دهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید