• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 27 دی 1401
کد مطلب : 183056
+
-

راوی تمام‌نشدنی تاریخ

لبران جیمز در آستانه شکستن رکورد 38هزارو387 امتیاز کریم عبدالجبار در تاریخ NBA است

راوی تمام‌نشدنی تاریخ

هواداران میانسال بسکتبال، این شانس را داشته‌اند که در نوجوانی جادوی مایکل جردن را ببینند، در سال‌های بعد مسحور کوبی برایانت شوند و حالا، از دیدن بازی‌ها و رکوردهای لبران جیمز متحیر شوند.
جیمز، در سال‌هایی که همه فکر می‌کردند هیچ‌کس بزرگ‌تر از جردن و برایانت و اسطوره‌های قدیمی‌تری مثل کریم عبدالجبار و اسکار رابرتسون نخواهد بود، خود را بر قله افتخار بسکتبال تحمیل کرد و حالا در سال‌های آخر بسکتبالش، به رکوردی نزدیک شده که قدیمی‌ترها فکر می‌کردند هرگز شکسته نخواهد شد؛ ستاره 38ساله لس‌آنجلس لیکرز، در شکست این تیم برابر فیلادلفیا سونتی‌سیکسرز، به رکورد 38هزار امتیاز در ان‌بی‌ای رسید و حالا در کنار کریم عبدالجبار، تنها بسکتبالیست تاریخ است که بیش از 38هزار امتیاز در این مسابقات کسب کرده است. و البته با توجه به چیزی که دنیا از طراوت بازی و قوای جسمانی جیمز می‌بیند، عبور از عبدالجبار، تنها مسئله زمان است. جیمز در بازی برابر تیم فیلادلفیا، فقط 11امتیاز نیاز داشت تا به 38هزار امتیاز برسد و در همان کوارتر اول به این رکورد رسید. او در پایان، 35امتیاز در این بازی کسب کرد. جیمز که 19فصل گذشته را در تیم‌های کلیولند و میامی‌هیت هم بازی کرده، این فصل به‌طور میانگین 29امتیاز در هر بازی کسب کرده و هوادارانش شمارش معکوس را برای عبور او از رکورد عبدالجبار در هفته‌های پیش‌رو شروع کرده‌اند؛ اسطوره بسکتبال آمریکا، 38هزارو387 امتیاز در طول دوران زندگی حرفه‌ای خود ثبت کرده و حتی خودش هم منتظر است که لبران از رکوردش عبور کند. وقتی که ‌ماه پیش لبران 38ساله شد، عبدالجبار در پیامی تولد او را تبریک گفت و نوشت: «38همان 38388 است.»
این دستاورد برای جیمز، که تازه همیشه گفته بیشتر دوست دارد پاس گل بدهد تا گل بزند، ثمره آمادگی ذهنی و بدنی او طی 2دهه بازی در ان‌بی‌ای است و او را قطعا به جایگاهی خواهد رساند که رسیدن به آن اگر نگوییم غیرممکن، بسیار سخت خواهد بود. جیمز نماد پشتکار و تمرین مداوم و تمرکز صد درصد در بازی‌هاست و روحیه برنده‌اش، الگوی بسکتبالیست‌ها در سراسر جهان است.
او درباره رسیدن به این رکورد و عبور احتمالی از عبدالجبار گفته است: «این که می‌دانم در آستانه شکستن رکوردی هستم که احتمالا بیشتر از هر چیز دیگر مورد علاقه بسکتبالیست‌هاست، نشان‌دهنده این است که حرف‌هایی که مردم می‌زدند درست نبوده است. من کاملا احساس افتخار می‌کنم و افتخار می‌کنم که در کنار بزرگان قرار دارم.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید