• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 3 دی 1401
کد مطلب : 180860
+
-

داورزنی برنده بازی است؟

گفته می‌شود رئیس فدراسیون والیبال که بازنشسته است امروز جای خودش را به سرپرست می‌دهد

امروز تکلیف روشن می‌شود؛ محمدرضا داورزنی یا باز هم موفق شده است همه‌‌چیز را به نفع خودش تغییر بدهد یا اینکه باید برای همیشه از والیبال خداحافظی کند. موضوع بازنشستگی رئیس فدراسیون والیبال، موضوع تازه‌ای نیست اما این بار جدی‌تر از همیشه است. داورزنی که بعد از ریاست 11ساله در والیبال سال1396مجبور شد کنار برود، آبان1398به انتخاب 26نفر از اعضای مجمع 41نفره دوباره ریاست این فدراسیون را به‌عهده گرفت. چندی بعد از این انتخاب، موضوع بازنشستگی او مطرح شد اما هر بار به بهانه‌ای رفتن او منتفی شد. اما این بار حکم بازنشستگی نوشته و حتی ابلاغ شده، تاریخ هم مشخص است. طبق ابلاغیه‌ای که برنا فیروزی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش صادر کرده است، داورزنی از روز اول دی بازنشسته شده و دیگر نمی‌تواند رئیس فدراسیون باشد. از وزارت ورزش هم خبر می‌رسد که حمید سجادی، وزیر ورزش حکم سرپرستی فدراسیون را به نام یکی از کارشناسان این وزارتخانه صادر کرده است، کسی که سابقه بازی در والیبال را دارد. پنجشنبه نخستین روز دی‌ماه بود و به همین دلیل همه منتظر امروز هستند تا سرپرست فدراسیون معرفی شود اما آیا این اتفاق می‌افتد؟
داورزنی و طرفدارانش روزهای گذشته در تکاپو بوده‌اند تا وزیر ورزش را راضی کنند تغییری در مدیریت فدراسیون ایجاد نکند و اجازه بدهد داورزنی در یک سال پایانی دوره 4ساله ریاستش کنار والیبال بماند. در یک هفته گذشته اطرافیان داورزنی برنامه‌های زیادی برای حفظ او داشته‌اند، از سرمربی تیم ملی گرفته تا کاپیتان تیم و... در دفاع از داورزنی صحبت کرده‌اند، هیأت‌رئیسه هم جلسه تشکیل داد و از وزارت ورزش خواست تا داورزنی به فعالیتش در فدراسیون ادامه بدهد و... اما از همه مهم‌تر مطرح کردن بحث تعلیق فدراسیون بود. رسانه‌های نزدیک به داورزنی در حمایت از او، وزارت ورزش را به دخالت در امور فدراسیون متهم کرده‌اند و هشدار داده‌اند با رفتن داورزنی فدراسیون جهانی، والیبال ایران را تعلیق می‌کند. مدافعان داورزنی مدعی‌اند والیبال مسابقات انتخابی المپیک و خود المپیک را در پیش دارد و در این شرایط تغییر رئیس فدراسیون که احتمالا تغییر سرمربی تیم ملی را هم در پی دارد، به صلاح نیست. آنها کارنامه پربار داورزنی را هم دلیل مهم‌تری برای ادامه فعالیت او می‌دانند. اما آیا این دفاعیات می‌تواند حکم بازنشستگی داورزنی را به حالت تعلیق در بیاورد؟
علاوه بر اراده‌ای که در وزارت ورزش برای برکناری داورزنی وجود دارد، در جامعه والیبال هم او به اندازه مدافعانش یا حتی بیشتر، منتقد دارد. برخلاف آنهایی که عملکرد تیم ملی را با سرمربی ایرانی در لیگ ملت‌ها پررنگ کرده‌اند، عده‌ای نگران آینده والیبال هستند. بازی‌های ضعیف در مسابقات قهرمانی جهان، نبود پشتوانه در بعضی از پست‌ها و از همه مهم‌تر ضعف‌های مدیریتی خیلی‌ها را مجاب کرده که والیبال به تغییر نیاز دارد و بازنشستگی داورزنی بهترین فرصت برای ایجاد تغییر است. به‌نظر می‌رسد وزارت ورزش هم با این گروه بیشتر هم‌نظر باشد. به‌خصوص که گفته می‌شود مطرح شدن بحث تعلیق فدراسیون، وزیر و معاونانش را شاکی کرده است. به هر حال امروز می‌تواند روز جدیدی برای والیبال ایران باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید