• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 17 آبان 1401
کد مطلب : 176392
+
-

نکته بازی/ احتیاج است، احتیاج است، احتیاج

این چند جمله را بخوانید و حدس بزنید بر زبان چه‌کسی جاری شده است: «نیازی به گفتن من نیست. همه کی‌روش را می‌شناسیم، مربی بزرگ و کاربلدی است. امیدوارم بتوانیم با او برای نخستین بار در تاریخ به مرحله بعد برویم.» شاید اگر نمی‌دانستید، هزارمین گزینه‌ای که به ذهن‌تان می‌رسید هم شجاع خلیل‌زاده نبود. با این حال جملات مزبور عینا به نقل از مدافع تیم ملی کشورمان منتشر شده است. صد البته ما بدمان نمی‌آید بازیکن و مربی احترام همدیگر را داشته باشند و اینطور قربان صدقه هم بروند، اما هر چه می‌کنیم، سخنان قبلی استاد را در مورد کی‌روش از یاد نمی‌بریم. مخصوصا دوران اسکوچیچ که مشکل شجاع برای حضور در تیم ملی حل شد، او یک خط در میان علیه کی‌روش موضع می‌گرفت، اما حالا... امان از احتیاج!

حیف که دیر شد
ماجرای آشتی مهدی رحمتی با کی‌روش هم از اتفاقات جالب روزهای اخیر بود. احتمالا بیشتر کسانی که این خبر را خواندند و تصویر مشترک استاد و شاگرد را دیدند، بیش از هر چیز دیگری متوجه گذر زمان و پیر شدن نسبی هر دو نفر شدند. به هر حال عمر می‌گذرد و کاری هم از دست کسی ساخته نیست. کاش اما آشتی رحمتی و کی‌روش خیلی پیش‌تر اتفاق می‌افتاد. اگرچه تیم ملی کشورمان بدون رحمتی به مرحله نهایی جام‌جهانی2014 رسید، اما در خود برزیل و مخصوصا بازی با بوسنی جای خالی رحمتی حس شد. به هر حال تیم کشورمان در آن مسابقه ناچار بود برای نخستین بار دست به حمله بزند و «باز» بازی کند. در این شرایط شاید حضور یک گلر باتجربه‌تر مثل رحمتی می‌توانست به‌کار بیاید، اما حیف...

درسی برای تاج
بعد از آنکه جواد نکونام به‌طور رسمی از حضور در کادرفنی تیم ملی انصراف داد، فدراسیون فوتبال هم با انتشار مطلبی با این مربی وداع کرد. به این ترتیب غائله نکونام در حالی به پایان رسید که مهدی تاج در نخستین نشست خبری‌اش به صراحت اعلام کرده بود جواد دستیار کی‌روش خواهد شد و حتی بعد از پایان جام‌جهانی، این نکونام است که به‌عنوان سرمربی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا روی نیمکت می‌نشیند. با آن حجم از قاطعیت واقعا دور از ذهن بود که حضور نکو در تیم ملی منتفی شود. درنهایت اما این اتفاق رخ داد تا همه بفهمند رئیس فدراسیون حتی در مورد عادی‌ترین مسائل هم بدون آگاهی و اشراف کامل نظر می‌دهد. به‌نظر شما تاج از این اتفاق درس خواهد گرفت؟ بعید می‌دانیم.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید