• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 16 آذر 1401
کد مطلب : 179358
+
-

تیم عجیب شطرنجی

کروات‌ها عاشق وقت اضافه و پنالتی هستند

تیم عجیب شطرنجی

کرواسی تیم عجیبی است. آنها در مراحل حذفی معمولا آرزو دارند به ضربات پنالتی بروند تا صعود کنند. هر 3باری که این تیم از مرحله گروهی جام‌جهانی بالا رفته، توانسته به مراحل بالاتر صعود کند. آنها سال1998 سوم شدند، سال2018 دوم و حالا در یک‌چهارم باید با برزیل مدعی روبه‌رو شوند.

   کرواسی در مسیر صعود به فینال جام‌جهانی۲۰۱۸؛ برد مقابل دانمارک در ضربات پنالتی مرحله یک‌هشتم، برد مقابل روسیه در ضربات پنالتی مرحله یک‌چهارم، برد مقابل انگلیس در پایان ۱۲۰دقیقه مرحله نیمه‌نهایی.
   کرواسی در جام‌جهانی۲۰۲۲؛ برد مقابل ژاپن در ضربات پنالتی مرحله یک‌هشتم نهایی، بازی بعدی مقابل برزیل در مرحله یک‌چهارم.
   کرواسی از مجموع 8دیدارش در مسابقات حذفی جام‌جهانی فقط 2بار شکست خورده.
   لیواکوویچ، جانشین خلف سوباشیچ بود. کرواسی با دروازه‌بان قبلی راه عبور از مانع پنالتی‌ها را بلد بود و حالا این وظیفه به دروازه‌بان جدید محول شده که در بازی با ژاپن توانست 3ضربه را مهار کند و فقط یک گل خورد.
   دروازه‌بانانی که در ضربات پنالتی یک بازی جام‌جهانی موفق به مهار 3پنالتی شده‌اند، این نفرات هستند؛ ریکاردو (پرتغال در یک‌چهارم نهایی۲۰۰۶ مقابل انگلیس)، دنیل سوباشیچ (کرواسی در یک‌هشتم نهایی۲۰۱۸ مقابل دانمارک) و دومینیک لیواکوویچ (کرواسی در یک‌هشتم نهایی ۲۰۲۲، مقابل ژاپن).
   پریشیچ گل‌هایش را در جام‌جهانی+ یورو دورقمی کرد. بیشترین گل برای کرواسی در تاریخ جام جهانی + یورو؛ ایوان پریشیچ: 10گل، داوور شوکر: 9گل، ماریو مانژوکیچ: 8گل.
   بازیکنانی که در هر 3جام‌جهانی اخیر موفق به گلزنی شده‌اند (۲۰۱۴ - ۲۰۱۸ - ۲۰۲۲): کریستیانو رونالدو، لیونل مسی، ژردان شکیری، ایوان پریشیچ و نیمار.
   از آغاز جام‌جهانی‌۲۰۱۴، فقط لیونل مسی(۱۲) و کیلین امباپه(۱۱)، روی گل‌های بیشتری در جام‌جهانی نسبت به ایوان پریشیچ (۱۰‌گل + پاس گل) اثرگذار بوده‌اند.
   شونیچی گوندا، دروازه‌بان ژاپن این‌بار نتوانست یک‌تنه مقابل کرواسی بایستد. او ۸مهار مقابل آلمان، ۴مهار مقابل اسپانیا و فقط یک مهار مقابل کرواسی داشت و هیچ ضربه پنالتی حریف را مهار نکرد و فقط یکی از ضربات آنها به تیر دروازه خورد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید