• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 19 آبان 1401
کد مطلب : 176607
+
-

جهان پس از بیداری

جهان پس از بیداری

در قسمت اول از معرفی برخی از منوهایی که برای وعده صبحانه در منوی بعضی از رستوران‌ها یا هتل‌ها به چشم می‌خورد، 5مورد از معروف‌ترین‌ها را معرفی کردیم. بی‌شک سلیقه‌های متفاوتی همیشه وجود دارد که بسیار گسترده‌تر از این نمونه‌های قبلی است و در ادامه سعی داریم تا به چند مورد دیگر از آنها اشاره کنیم. این صبحانه‌ها معمولاً براساس روحیه و سلیقه مردم همان کشور شکل گرفته و به‌تدریج با گسترش سفر و مهاجرت مردم به دیگر کشورها، در باقی کشورها هم عمومیت پیدا کرده و در فهرست منوی هتل‌ها گنجانیده شده است. کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست و در بیشتر هتل‌ها این صبحانه‌ها به راحتی در دسترس هستند.

صبحانه اسپانیایی
  قهوه، نان تست، پنیرو مربا

وعده‌های صبحانه که با نام اسپانیایی موجود است، بسیار مختصر و سبک هستند. دلیل آن هم این است که اسپانیایی‌ها اعتقاد دارند که صبحانه باید سبک باشد تا بتوانند یک میان وعده دیگر هم قبل از ناهار بخورند. البته در این صبحانه سبک ممکن است تغییرات مختصری هم وجود داشته باشد و قهوه تنها با یک تکه شیرینی کروسان میل شود.

صبحانه ایتالیایی 
  اسپرسو، شیرینی و نوتلا

این نوع از صبحانه هم نسبتاً سبک و کم‌حجم است. البته که قهوه اسپرسو به تنهایی آنقدر قدرت دارد تا کاملاً یک شخص گرسنه را سیر نگه دارد، اما یک شیرینی چند لایه همراه با نوتلا، به اندازه یک ظرف بزرگ پروتئین، انرژی در بدن شخص آزاد خواهد کرد. پس این سؤال که آیا ممکن است کسی با این وعده غذایی سیر شود را هرگز از کسی نپرسید.

صبحانه سوئیسی 
  جو، میوه‌ها، مغزها و ماست غلیظ

یک صبحانه کم‌حجم اما کامل را می‌توان در اینجا پیدا کرد. اگر در منویی چشم‌تان به صبحانه سوئیسی خورد و از ترکیبات آن خوش‌تان آمد، لحظه‌ای درنگ نکنید و سفارش دهید. این نوع صبحانه برای کسانی که عادت به چیدن میز در ابتدای صبح ندارند و علاقه دارند تا در مسیر یا محل کار صبحانه میل کنند، بسیار مناسب است. همچنین از آن می‌توانید به‌عنوان میان وعده برای مدرسه فرزندان هم استفاده کنید.

صبحانه روسی 
  خاویار، پنکیک

قبل از اینکه بخواهید صبحانه روسی سفارش دهید، ابتدا با دقت قیمت‌ها را بخوانید. یکی از لاکچری‌ترین صبحانه‌های دنیا مدل روسی آن است که با خاویار سرو می‌شود! البته روس‌ها علاقه زیادی به تخم‌مرغ و ژامبون هم دارند و اگر در منویی این تفاوت را دیدید، تعجب نکنید.

صبحانه استرالیایی 
  غلات، حبوبات، نان تست و شیر

یکی دیگر از صبحانه‌ها که واقعاً طعم بی‌نظیر و کمی متفاوت دارد همین صبحانه استرالیایی است. در این وعده با انواع غلات، نان تست درست می‌شود و با حبوبات پخته‌شده سرو می‌شود. در کنار همه اینها شیر گرم هم وجود دارد که به‌صورت ساده یا با قهوه میل می‌شود. البته بیکن و نیمرو هم بسیار در این مدل صبحانه رایج شده و با این نان غلات سرو می‌شود.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید