• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 28 آذر 1396
کد مطلب : 1725
+
-

گوشت ماساژ دیده کیلویی چند؟

اگر متقاضی خرید گوشت ویل یا همان گوشت گوساله ماساژدیده هستید، بدانید که باید هزینه‌های مربوط به ماساژ و موسیقی این گوساله‌ها را نیز پرداخت کنید.

به گزارش همشهری، گوشت ویل محصول پرورش گوساله‌هایی است که تنها منبع تغذیه آنها شیر بوده و از بدو تولد در محیطی عاری از باکتری و ویروس پرورش می‌یابند. آنگونه که در تارنمای شرکت تولیدکننده و عرضه‌کننده این نوع گوشت ذکر شده، این گوساله‌ها در زندگی روزمره خود موسیقی خاصی گوش می‌دهند و به‌صورت روزانه توسط متخصصان ماساژ داده می‌شوند تا بافت گوشت و ساختار اندام آنها لطیف باشد! 

سید‌احمد مقدسی، رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی گاوداران تهران که زمانی از پرورش‌دهندگان این گوساله‌ها بوده به ایسنا می‌گوید: قیمت ۷۰۰ و ۹۰۰ هزار تومان برای هر کیلوگرم گوشت ویل کلاهبرداری است. حداکثر قیمت هر کیلوگرم گوشتی که به این شیوه تولید می‌شود در بهترین شرایط می‌تواند ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان باشد که آن‌هم به‌خاطر نوع تغذیه این گوساله‌هاست نه رفتاری که با آنها می‌شود.

مقدسی، ماساژ روزانه دام‌ها را نیز سوءاستفاده از ناآگاهی مردم عنوان می‌کند چراکه اساساً چنین ادعایی واقعیت ندارد و هیچ‌کس نمی‌تواند یک دام را ماساژ دهد. او درباره پخش موسیقی خاص برای گوساله‌های لاکچری نیز می‌گوید: بسیاری از دامدارانی که تولید شیر دارند، برای دام‌های خود موسیقی پخش می‌کنند تا میزان تولید شیر دام‌ها افزایش یابد و این مسئله چیز عجیبی نیست که بخواهد سبب افزایش قیمت گوشت گوساله شود. دراین‌باره علی‌اکبر ملاصالحی، رئیس مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی نیز می‌گوید: تولید و عرضه گوشت ویل، به‌عنوان گوشت فانتزی، بسیار محدود و برای مصارف خاص است و این قیمت‌ها برای آن توجیه‌پذیر نیست. به گفته او، دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان موظف به بررسی، رسیدگی و نظارت بر اینگونه موارد هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید