• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 28 آذر 1396
کد مطلب : 1718
+
-

خروج مرگبار قطار از ریل در آمریکا

خروج از ریل
خروج مرگبار قطار از ریل در آمریکا

قطار مسافربری که با سرعت 128کیلومتر بر ساعت از سیاتل آمریکا به سمت پورتلند در حرکت بود از ریل خارج شد و روی خودروها در بزرگراه سقوط کرد.

این حادثه شامگاه دوشنبه رخ داد، جان 3نفر را گرفت و ده‌ها نفر را راهی بیمارستان کرد. به گزارش گاردین، قطار مسافربری متعلق به شرکت بزرگ آمتراک آمریکا بود که برای نخستین‌بار در ریل سریع‌السیر به‌کار گرفته می‌شد. قطار با 85 سرنشین در جنوب سیاتل در حرکت بود که هنگام عبور از یک پل روگذر، ناگهان تعدادی از واگن‌های آن از ریل خارج شد و به بزرگراهی در پایین پل سقوط کرد.

به‌دنبال این حادثه واگن‌ها روی 2خودرو که در حال عبور از بزرگراه بودند فرود آمدند و باعث وارد آمدن خسارت شدید به این خودروها شدند اما سرنشینان آنها به طرز معجزه‌آسایی نجات یافتند. لحظاتی بعد تیم‌های امدادی راهی محل حادثه شدند و مجروحان را به بیمارستان منتقل کردند. در این حادثه 3نفر جان باختند و 70نفر دچار مصدومیت شدند که گفته می‌شد جراحات 10نفر از آنها جدی و وخیم است.

هر چند هنوز مشخص نشده که علت خروج قطار از ریل و سقوط واگن‌ها به بزرگراه چه بوده است اما بررسی‌ها نشان می‌دهد حادثه در محلی رخ داده که محدوده سرعت در آن 48کیلومتر بر ساعت بوده اما سرعت قطار در لحظه حادثه 128کیلومتر بر ساعت و حدود 3برابر مجاز ثبت شده است. تیمی از متخصصان با حضور در محل حادثه سرگرم بررسی علت آن هستند و گفته می‌شود که بررسی‌‌ها دست‌کم یک هفته به‌طول می‌انجامد.

این خبر را به اشتراک بگذارید