• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 27 فروردین 1401
کد مطلب : 158238
+
-

بازارها/ دلیل افت قیمت دلار در آخر هفته

محمد کشتی‌آرای، نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: انتشار 2خبر نرخ ارز را آخر هفته قبل تحت‌تأثیر قرار داد و موجب نزول قیمت ارز به کانال ۲۷‌هزار تومان شد. یکی خبر آزادسازی منابع ارزی و دیگری اطلاق قاچاق به ارزهای خانگی بیش از حد نصاب بود و موجب شد عرضه ارزهای خانگی به بازار افزایش یابد درنتیجه نرخ ارز کاهش یابد.
 
علت رشد قیمت موبایل
مهدی محبی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی گفت: سال گذشته مصوبه کارگروه هماهنگی سیاست‌های ارزی و تجاری مقرر کرد برای گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار، ارز حاصل از صادرات خشکبار به آنها تخصیص داده شود و از آنجا که واردکنندگان تلفن همراه نتوانستند این ارز را از صادرکنندگان دریافت کنند، شاهد گرانی ۵ تا ۶‌میلیونی این گوشی‌ها در بازار هستیم.

  احتمال رشد قیمت ماکارونی
محمدرضا مرتضوی، رئیس کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران گفت: نرخ فروش گندم دولتی برای صنف و صنعت از کیلویی 2700تومان به کیلویی 12هزار تومان تغییر کرد؛ متعاقب این افزایش نرخ، قیمت آرد نیز روند صعودی به‌خود گرفت و به کیلویی 16هزار تومان رسیده است. اگر ماکارونی کیلویی 12هزار تومان بود با تغییر نرخ‌ گندم، قیمت آن به کیلویی 25هزار تومان می‌رسد.

  کاهش قیمت ماهی
فخرالدین احمدی، مسئول حوزه آبزیان اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی گفت: قیمت ماهی در ایام نوروز روند افزایشی به‌خود گرفت اما بعد از گذر از این ایام، قیمت ماهی ریزش قابل‌توجهی کرد. به‌عنوان مثال، قیمت ماهی قزل‌آلا در نوروز کیلویی 70هزار تومان بود اما هم‌اکنون قیمت آن به کیلویی 56هزار تومان رسیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید