• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 25 فروردین 1401
کد مطلب : 158199
+
-

جایزه 50هزار دلاری برای دستگیری تیرانداز نیویورک

خارجی
جایزه 50هزار دلاری برای دستگیری تیرانداز نیویورک

مرد مسلح که با تیراندازی در یکی از ایستگاه‌های مترو نیویورک دست‌کم 23نفر را مجروح کرده است در حالی تحت تعقیب پلیس قرار گرفته که برای هرگونه اطلاعات منجر به دستگیری او، 50هزار دلار جایزه تعیین شده است.
به گزارش همشهری به نقل از نیویورک‌تایمز، این تیراندازی اوایل صبح سه‌شنبه به وقت محلی در ایستگاه متروی بروکلین رخ داد. قطار شلوغ مترو پس از عبور از محله‌هایی که بیشتر مهاجران آمریکای جنوبی و آسیا در آنجا سکونت دارند به ایستگاه رسیده بود که ناگهان مردی که در ایستگاه حضور داشت با پرتاب گاز اشک‌آور به داخل قطار شروع به تیراندازی کرد.به‌گفته پلیس نیوریورک این مرد یک سلاح 9میلی‌متری با 3خشاب مهمات و مقداری لوازم آتش‌بازی و مایعی که گمان می‌رود بنزین بوده، همراه خود داشت. او جلیقه کارگران ساختمان به تن و کلاه ایمنی به سر داشت و ماسک زده بود. حدود ساعت8:30 صبح، زمانی که قطار مملو از جمعیت به ایستگاه محله سان‌ست‌پارک رسید، این مرد ابتدا دو نارنجک دودزا پرتاب و پس از آن شروع به تیراندازی کرد. او دست‌کم 33گلوله شلیک کرد و بعد از آن پا به فرار گذاشت. در جریان تیراندازی مرد مسلح 10نفر هدف گلوله قرار گرفتند و 13نفر به‌دلیل استنشاق دود ناشی از پرتاب نارنجک دودزا یا سقوط هنگام فرار مجروح شدند. به‌دنبال این ماجرا در ابتدا تیم‌های آتش‌نشانی که گزارش مربوط به مشاهده شدن دود در ایستگاه مترو را دریافت کرده بودند راهی محل حادثه شدند و به‌دنبال آن نیروهای پلیس نیز سر رسیدند. مسافران وحشت‌زده که تلاش می‌کردند خود را نجات دهند صحنه‌هایی وحشتناک را در ثانیه‌های نخست پس از تیراندازی ثبت کرده بودند و داخل ایستگاه و روی سکوها خون زیادی دیده می‌شد که متعلق به قربانیان حادثه بود. با حضور نیروهای اورژانس، مجروحان به بیمارستان منتقل شدند و تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری فرد تیرانداز آغاز شد. مأموران با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته موفق شدند این مرد را که فردی سیاهپوست بود شناسایی کنند. پلیس اعلام کرده که مظنون تیراندازی مردی 62ساله به نام فرانک آر جیمز است که ابتدا یک ون را در فیلادلفیا اجاره کرده و سوار بر آن خود را به نیویورک رسانده است.
پلیس، ون را چند ساعت پس از حادثه درحالی‌که در خیابانی در حدود 9کیلومتری محل حادثه رها شده بود پیدا کرد. این در حالی بود که سوییچ ون نیز در داخل مترو و در بین وسایل به جا مانده از فرد تیرانداز پیدا شده بود. جیمز اسیگ، رئیس کارآگاهان اداره پلیس نیویورک در یک کنفرانس خبری گفت: ما در تلاش هستیم که این مرد را پیدا کنیم تا ارتباطش با تیراندازی در مترو، درصورت وجود، مشخص شود.
مرد تیرانداز اخیرا ده‌ها ویدئو در یوتیوب منتشر کرده که در آنها به سیاست‌های شهردار نیویورک شدیدا انتقاد کرده بود. درحالی‌که تحقیقات برای دستگیری این مرد ادامه دارد مقامات نیویورک اعلام کرده‌اند که برای هرگونه اطلاعاتی که منجر به دستگیری این مرد شود، 50هزار دلار جایزه تعیین شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید