• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 6 آبان 1402
کد مطلب : 207182
+
-

تیرانداز روانی، حمام خون راه انداخت

آن سوی مرز
تیرانداز روانی، حمام خون راه انداخت

یراندازی مرد مسلح در 3مرکز تفریحی و خرید در شهر لویستون ایالت مین آمریکا دست‌کم 18کشته و ده‌ها مجروح برجای گذاشت.
به گزارش همشهری به نقل از سی‌ان‌ان، مرد مسلح که پلیس هویت او را رابرت کارد معرفی کرده، پیش از این در یک مرکز آموزشی نیروهای ذخیره ارتش آمریکا آموزش دیده اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که در تابستان گذشته وی به مدت 2هفته در یک مرکز روانی بستری بوده است؛ چرا که مدعی بود صداهایی می‌شنود که او را تشویق می‌کنند تا در مرکز آموزشی به‌سوی دیگران تیراندازی کند.
تیراندازی‌های مرگبار این مرد،  نه از یک مرکز آموزشی‌ که از یک مرکز تفریحی آغاز شد. حدود ساعت6:25 بعدازظهر چهارشنبه به وقت محلی بود که پلیس شهر لویستون در جریان تیراندازی در یک سالن بولینگ در این شهر قرار گرفت. تیم‌های پلیس راهی این مرکز شدند و درحالی‌که سرگرم تحقیقات درباره این حادثه بودند در کمتر از یک ساعت بعد خبر رسید که تیراندازی مشابهی در یک ‌بار محلی رخ داده است. کمی بعد نیز خبر رسید که مرد تیرانداز به یکی از شعبه‌های فروشگاه والمارت رفته و اقدام به تیراندازی در آنجا کرده است. در جریان تیراندازی‌های مرد مسلح 7نفر در سالن بولینگ، 8نفر در بار محلی و دست‌کم 3نفر در مرکز خرید والمارت کشته شده‌اند و حدود 60نفر نیز زخمی شده‌اند که همگی به بیمارستان انتقال یافته‌اند. به‌دنبال این تیراندازی‌های هولناک، تحقیقات گسترده پلیس برای دستگیری مرد مسلح آغاز شد و طولی نکشید که با بررسی دوربین‌های مداربسته هویت این فرد شناسایی شد. رابرت کارد مردی 40ساله است که تصاویری از او درحالی‌که پیراهن آستین بلند و شلوار جین به تن دارد و اسلحه خود را به حالت شلیک در دست گرفته، از سوی پلیس منتشر و از مردم خواسته شده است به محض مشاهده وی، مأموران را خبر کنند.
در روزهای گذشته، پلیس محلی با کمک اف ‌بی‌آی عملیات جست‌وجوی گسترده‌ای را برای به دام انداختن مرد مسلح انجام داده اما هنوز موفق به دستگیری وی نشده‌اند. در جریان این جست‌وجوها، یادداشتی از مرد تیرانداز خطاب به پسرش به‌دست‌آمده که جزئیات محتوای آنها منتشر نشده است. تا‌کنون مأموران در جست‌وجوی مرد تیرانداز به چند خانه یورش برده‌اند ولی هنوز موفق به دستگیری متهم نشده‌‌اند. سرهنگ ویلیام جی راس گفته است که این مرد تا‌کنون با اتهام 8فقره قتل مواجه شده است؛ چرا که فعلا هویت 8نفر از قربانیان شناسایی شده‌ و با شناسایی هویت بقیه آنها، اتهامات مرد تیرانداز سنگین‌تر می‌شود. این حادثه، مرگبارترین حادثه تیراندازی در ایالات متحده از ‌ماه مه۲۰۲۲ به این سو محسوب می‌شود. در حادثه تیراندازی مرگبار قبلی، مردی مسلح با حمله به یک مدرسه ابتدایی در ایالت تگزاس، ۱۹کودک و 2معلم را کشته بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید