• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 22 اسفند 1400
کد مطلب : 156418
+
-

به عشق مهدی عج ، هواداریم

برنامه‌های متنوع شهرداری همزمان با جشن‌های نیمه‌شعبان برگزار می‌شود

گزارش 2
به عشق مهدی عج ، هواداریم

اسفند امسال، همزمان‌شدن جشن‌های نیمه‌شعبان با شور و شوق نوروزی، فرصتی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع در شهر‌ها فراهم کرده است. اعیاد و همچنین ولادت با سعادت حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) فرصت مغتنمی برای تبیین سبک زندگی مومنانه و نشاط و شادمانی در فضای شهر فراهم کرده است. به گزارش همشهری، در روز‌های آینده پویش «به عشق مهدی هواداریم» از سوی کلانشهرهای ایران به میزبانی مسجد جمکران برگزار می‌شود و شهر‌های بزرگ برنامه‌های این ایام را با هماهنگی یکدیگر برگزار می‌کنند. شهرداری تهران نیز با هدف تکریم و بزرگداشت اعیاد خجسته ماه شعبان و توسعه و ترویج سبک زندگی اسلامی با محوریت سبک زندگی مهدوی برای زندگی فردی و اجتماعی و همینطور توجه ویژه بر هویت و سیمای بصری شهر تهران برنامه‌های ویژه این روز‌ها را اجرا می‌‌کند. در این راه، گروه‌های مرجع، مردمی، جهادی و خودجوش سطح مناطق، با محوریت تمام ظرفیت‌های فرهنگی و هنری و خصوصا گروه‌های جوان دهه هفتادی و دهه هشتادی با رویکرد خانواده‌محوری و مسجد‌محوری، همراه شهرداری تهران هستند. برپایی کاروان خودرویی مجهز به سیستم صوتی به شکل آذین‌بندی‌شده با پخش مداحی، سرود، نواهای مذهبی و برنامه‌های فرهنگی و هنری در مناطق محروم و کم‌برخوردار سطح شهر تهران، اجرای سرودهای سیار خیابانی (نوجوانان دهه هشتادی) در معابر پر‌تردد، مراسم تجلیل و تقدیر از پاسداران، رزمندگان، جانبازان، خانواده شهدا‌ و فرماندهان شاخص و مردمی سپاه، برگزاری آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا‌ همراه با معرفی و تبیین زندگی و سیره شهدا، ترغیب شهروندان، اصناف و... به چراغانی، نصب پرچم و فضاسازی محیطی به همراه آذین‌بندی میادین اصلی و پرتردد منطقه، برپایی ایستگاه صلواتی توسط گروه‌های جهادی و خودجوش مردمی و همچنین مشارکت اصناف در پذیرایی، بخشی از برنامه‌های شهرداری تهران در ایام شعبانیه است.  معاون هماهنگی امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران همچنین از برنامه‌های ویژه هزار  مسجد خبر داد و گفت: با توجه به پیش رو بودن ولادت منجی عالم بشریت، حضرت ولیعصر(عج) ، بسته‌های حمایتی اقلام مناسبتی، در مساجد مناطق ۲۲گانه تهران توزیع شد. مهدی قربانی افزود: در این برنامه،۱۰تخته پرچم ۷۰ در ۱۲۰سانتی‌متری طرح نیمه شعبان، ریسه پارچه‌ای سفید‌رنگ و ریسه پارچه‌ای زردرنگ به طول ۴۰متر، ریسه نوری بلوطی به طول ۱۰۰متر، ۱۰عدد دستک فلزی‌ پایه پرچم و میله پرچم ۱۵۰سانتی‌متری به مساجد تحویل داده شدند.

اجرای نخ‌نگاری 8کیلومتری در ایوان انتظار
بزرگ‌ترین نخ‌نگاری دنیا با موضوع امام‌زمان(عج) به همت و خلاقیت جوانان و حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی متروی تهران از امروز در ایوان انتظار میدان ولیعصر انجام می‌شود.
 به گزارش همشهری، این نخ‌نگاری 8کیلومتر  است که با انجام آن رکورد نخ‌نگاری قبلی که با 6کیلومتر در کتاب گینس ثبت شده بود، شکسته می‌شود. به‌گفته معاون امور اجتماعی و فرهنگی شرکت بهره‌برداری مترو طرح نخ‌نگاری پیش‌بینی‌شده 3متر قطر دارد که در آن 8کیلومتر نخ و 360پین برای چیدمان نخ‌ها استفاده می‌شود. سیدمحمد نقیب در توضیح بیشتر گفت: «این پروژه در مدت 4روز انجام می‌شود و 26اسفندماه همزمان با شب میلاد امام‌زمان(عج) رونمایی خواهد شد. شهروندان برای مشارکت در این پروژه هنری می‌توانند از روز دوشنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 19 به ایوان انتظار مراجعه کنند.» او در ادامه به پویش مردمی «سلام بر سلام» در ایستگاه‌های متروی تهران هم اشاره و عنوان کرد: «از طریق این پویش تلاش می‌کنیم با استفاده از جمله‌های انگیزشی، امید و مهربانی را در میان شهروندان تزریق و حس و حال خوبی به مسافران منتقل کنیم.» به‌گفته نقیب در راستای این پویش جملاتی مانند سلام، شهر خداست، اهل سلام که باشی، بی‌منت عشق می‌ورزی و... در قالب کتیبه‌های فرهنگی و همچنین از طریق نمایشگرها در معرض دید مسافران قرار می‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :