• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 21 اسفند 1400
کد مطلب : 156292
+
-

بازیکن لالیگایی در تیم جواد لالیگایی

فولادی‌ها برای تقویت تیم‌شان سراغ بازیکن سابق اتلتیک بیلبائو رفته‌اند؛ بازیکنی که خردادماه قراردادش را با این تیم اسپانیایی فسخ کرده است

بازیکن لالیگایی در تیم جواد لالیگایی

جواد نکونام که به‌واسطه سال‌ها حضور در اسپانیا به «جواد لالیگایی» معروف شده، حالا توانسته یک بازیکن از همین لیگ به تیمش بیاورد. ایبای گومز 32‌ساله و اسپانیایی که تا همین چند‌ماه پیش بازیکن اتلتیک بیلبائو بود و مقابل تیم‌هایی مثل رئال و بارسا قرار می‌گرفت، با قراردادی رسمی به فولاد پیوسته و قرار است در ادامه راه زیر نظر نکونام بازی کند. این بازیکن که توانایی بازی در وینگر چپ و راست را دارد، به‌دلیل قوانین نقل‌و‌انتقالاتی نمی‌تواند در لیگ ایران برای فولاد به میدان برود اما قرار است در لیگ قهرمانان به نکونام کمک کند.
جواد نکونام درخصوص جذب این بازیکن گفته است:‌ «ما ایبای را جذب کردیم، چون او یکی از شاگردان سیگانادا بوده. سیگانادا نخستین مربی من در اوساسونا بود و بعد از سال‌ها هنوز رابطه خوبی با او دارم. از او در مورد کیفیت این بازیکن سؤال کردم و خوشبختانه این مربی هم گومز را تأیید کرد. ما او را جذب کردیم تا در لیگ قهرمانان آسیا کمک‌مان کند، چراکه هم‌اکنون بیشتر تمرکزمان روی لیگ قهرمانان است‌. او از جایی می‌آید که بهترین و حرفه‌ای‌ترین لیگ دنیاست.»
گومز که براساس اعلام سایت معتبر ترانسفرمارکت ارزشی 800‌هزار یورویی دارد، از سال2010 به عضویت اتلتیک بیلبائو درآمده و در این‌سال‌ها فقط برای 3‌فصل راهی دپورتیوو آلاوس شده است. در کارنامه این بازیکن 279‌بازی لالیگایی و 26‌بازی اروپایی دیده می‌شود. همین موضوع گومز را به یکی از مهم‌ترین خارجی‌های تاریخ فوتبال ایران تبدیل می‌کند. انتقال این بازیکن بازتاب‌هایی در رسانه‌های مارکا و آاس داشته و شاید به‌نوعی اسپانیایی‌ها را غافلگیر کرده است. خود گومز در پستی اینستاگرامی به حضورش در فولاد واکنش نشان داده و گفته است: «من برای لیگ قهرمانان آسیا آماده هستم. این یک تجربه جدید خواهد بود. پس از مدتی تمرین انفرادی، پیشنهادی به من رسید که تمام نیازهایم را برآورده می‌کرد.»
حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل فولاد هم اشاره‌ای به هزینه‌ای که برای جذب این ستاره شده داشته و گفته است: «با پایین‌ترین قیمتی که می‌توان برای جذب یک بازیکن خارجی در فوتبال ایران هزینه کرد، گومز را جذب کردیم و به جرأت می‌گویم رقم قرارداد او پایین‌ترین قرارداد بازیکن خارجی در ایران است. به هر حال طی رایزنی‌هایی که داشتیم او را با یک قیمت مناسب که اصلا باورکردنی نیست، جذب کردیم و ان‌شاءالله در لیگ قهرمانان آسیا ما را همراهی خواهد کرد. جذب او برای هر دو طرف برد-برد است زیرا هم می‌تواند بازی‌های خوبی برای ما در آسیا انجام دهد و هم اینکه خود را در آسیا نشان دهد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید