• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 20 آبان 1402
کد مطلب : 208709
+
-

دربی لالیگایی‌ها

پاکو خمس و جواد نکونام آماده‌اند تا یکی از مهم‌ترین تقابل‌های هفته دهم را امروز در ورزشگاه آزادی برگزار کنند

دربی لالیگایی‌ها

هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امروز با برگزاری 2بازی ادامه می‌یابد. این هفته از دیروز و با 4مسابقه آغاز شد و با بازی‌های امروز و فردا به پایان خواهد رسید تا دوباره تیم ملی برای برگزاری 2بازی راهی اردوی آمادگی شود. در نخستین بازی امروز و از ساعت15:30 صنعت‌نفت آبادان در ورزشگاه تختی این شهر از تیم هوادار میزبانی می‌کند. برزیلی‌ها در حالی به مصاف تیم بی‌هوادار تهران می‌روند که هفته گذشته یک تهرانی بزرگ‌تر و قهرمان دوگانه فصل گذشته را در ورزشگاه آزادی متوقف کرده‌اند. تیم عبدالله ویسی بعد از تساوی باارزش 2-2 مقابل پرسپولیس حالا با روحیه‌ای بالاتر بازی‌هایش را ادامه می‌دهد و امیدوار است که با برتری مقابل هوادار کمی از قعر جدول جدا شود. از زمانی که هوادار به لیگ برتر آمده صنعت‌نفت 2بار در تهران به مصاف هوادار رفته که هر دو بار پیروز شده اما در آبادان یک‌بار شکست خورده و یک‌بار بازی 2تیم برگزار نشده است. بنابراین برد امروز می‌تواند نخستین برد نفتی‌ها مقابل هوادار در شهر آبادان هم باشد. این 2تیم با 7 امتیاز در جدول رده‌بندی هم‌امتیاز هستند.

   استقلال – تراکتور؛ با خاطره 7 بر یک
اما از ساعت16:20 امروز و در ورزشگاه آزادی تهران یکی از مهم‌ترین مسابقات فصل میان 2 تیم استقلال و تراکتور برگزار می‌شود. استقلال بعد از 4برد متوالی بالاخره هفته گذشته مقابل شمس‌آذر متوقف شد و امتیاز از دست داد. تراکتور اما بعد از 2باخت متوالی هفته قبل توانست نساجی را ببرد و خودش را به شرایط نرمال برگرداند. بازی این 2تیم یادآور آخرین بازی آنها در ورزشگاه آزادی است که همین 6ماه قبل در آخرین هفته لیگ بیست‌ودوم برگزار شد و با نتیجه عجیب 7 بر یک به پایان رسید. از ترکیب 11نفره استقلال در آن مسابقه 7بازیکن و از ترکیب تراکتور 5بازیکن در این تیم باقی مانده‌اند. البته یکی از این 5بازیکن ریکاردو آلوز است که به‌خاطر کارت قرمز در بازی قبلی اجازه حضور در بازی امروز را ندارد. در آن مسابقه مهدی قائدی (3گل)، ابوالفضل جلالی، محمدحسین مرادمند، آرش رضاوند و جعفر سلمانی برای آبی‌پوشان گل زدند که از این جمع فقط مهدی قائدی تیم را ترک کرده است.

   مهرداد حاضر، آلوز غایب
اگر مهدی قائدی رفته در عوض استقلالی‌ها وینگر جدیدی دارند که او هم در قامت ستاره ظاهر شده و یکی از بهترین چهره‌های این تیم در فصل جاری بوده است. مهرداد محمدی که فقط 5بازی در ترکیب اصلی استقلال بوده با زدن 3گل، کسب یک پنالتی و دریافت نمره7.47 از سایت متریکا، بهترین بازیکن استقلال و دومین بازیکن برتر لیگ بعد از رضا اسدی است. جالب اینکه دقیقا در رتبه بعدی این رده‌بندی یعنی رتبه سوم بازیکنان این فصل به‌نام ریکاردو آلوز می‌رسیم که تراکتوری‌ها بابت غیبت او در این مسابقه احتمالا افسوس زیادی خواهند خورد. آلوز فصل گذشته بهترین گل‌ساز لیگ شد و در این فصل هم صدرنشین جدول پاسورهاست. تراکتور امروز این بازیکن را ندارد اما 3خارجی دیگرش کاملا در دسترس هستند و احتمالا مثل بازی‌های قبلی از مهره‌های تأثیرگذار تیم پاکو خمس خواهند بود. صفا هادی، گوستاوو واگنین و آلوارو خیمنز این 3بازیکن هستند و در مقابل آنها استقلال هم کوین یامگا و بلانکو را به‌عنوان بازیکن خارجی در اختیار دارد. بلانکو هنوز در استقلال فیکس نشده اما جواد نکونام روز گذشته با تعریف و تمجید از او نشان داد امید زیادی به اوج‌گیری این مهاجم دارد.

   جنگ دروازه‌بان‌ها؛ حسین و سیدحسین
تقابل دروازه‌بان‌های 2تیم در این مسابقه نیز جالب خواهد بود. حسین پورحمیدی که با درخشش فصل گذشته‌اش به تیم ملی هم رسید، در مقطعی حتی جای حسین حسینی را در اردوی ملی‌پوشان گرفته بود. اما در ادامه شرایط برعکس شد؛ فصل جدید برای حسینی خوب و برای پورحمیدی کابوس‌وار آغاز شد تا کاپیتان استقلال به جایگاهش در تیم ملی برگردد. حالا 2 تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که پورحمیدی هم به ثبات نسبی رسیده و در هفته‌های اخیر آمار نسبتا خوبی داشته است. تراکتور در خط دفاعی هم شجاع خلیل‌زاده را دارد که احتمالا از چهره‌های مهم این بازی خواهد بود. او در چند دربی مقابل آبی‌ها بازی کرده و جدال‌هایی به‌یادماندنی با آبی‌پوشان داشته است. تراکتور آخرین‌بار سال95 و در بازی رفت لیگ شانزدهم توانسته استقلال را در تهران شکست دهد؛ زمانی که امیر قلعه‌نویی سرمربی تراکتور بود و علیرضا منصوریان سرمربی استقلال. جالب اینکه از لیگ سیزدهم تا شانزدهم، تراکتور در 4فصل متوالی استقلال را در تهران شکست داد اما بعد از آن دیگر در تهران پیروز نشد و در 5فصل اخیر 5باخت متوالی در ورزشگاه آزادی داشته است.

جمعه خوب خارجی‌ها
هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران روز گذشته با 4بازی آغاز شد و سرمربیان خارجی گل‌گهر و فولاد، نخستین برنده‌های هفته بودند. دیروز گل‌گهر که بعد از کسب 2برد در 3بازی اول، دیگر رنگ پیروزی را ندیده بود بالاخره توانست سومین بردش را جشن بگیرد و اتفاقا این نتیجه را در یک بازی خاص به‌دست آورد. تقابل گل‌گهر با مس رفسنجان، دربی استان کرمان بود و برای هر 2تیم اهمیت زیادی داشت. مس با 3برد از 3بازی قبلی به این رقابت پا گذاشت اما با گل‌های عاشوری و روبرتو تورس در همان نیمه اول شکست را پذیرفت. همزمان با این مسابقه استقلال خوزستان در انزلی مهمان تیم شگفتی‌ساز ملوان بود اما ملوان که هفته گذشته سپاهان را برده بود این بار در خانه خودش از پس تیم آخر جدول برنیامد و بازی یک - یک مساوی تمام شد. امیرمحمد محکم‌کار برای استقلال و مجید عیدی برای ملوان گل زدند. مصاف 2تیم شمس‌آذر و پیکان در شهر تهران هم با همین نتیجه یک - یک مساوی تمام شد. ابتدا سامان نریمان‌جهان با یک سوپرگل زیبا پیکان را پیش انداخت اما در ادامه رحمان جعفری گل مساوی را برای قزوینی‌ها زد. آخرین بازی روز جمعه هم جدال فولاد و آلومینیوم بود که اهوازی‌های میزبان با تک‌گل ساسان انصاری به پیروزی رسیدند. فولاد از زمان آمدن سرمربی اسپانیایی به 3برد و 2باخت رسیده و از رتبه آخر به پله یازدهم رسیده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید