• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 21 اسفند 1400
کد مطلب : 156232
+
-

بازارها/ تزریق میوه ذخیره‌ عید به بازار

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: بخش خصوصی ذخیره‌سازی میوه برای عید نوروز را طبق سنوات گذشته انجام داده و تزریق به بازار نیز صورت گرفته است. اسدالله کارگر درخصوص وضع بازار میوه افزود: از ابتدای اسفندماه تاکنون رکود در بازار میوه و تره‌بار برقرار است که این مسئله باعث اشباع بازار و کاهش قیمت‌ها می‌شود، زیرا عرضه و تقاضا، قیمت میوه و تره‌بار را مشخص می‌کند.

  کاهش سیر چینی در بازار
رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: سیر چینی که در سال‌های گذشته واردات قابل توجهی داشت و در سال‌های اخیر بسیار کاهش پیدا کرده بود، اکنون در سبد، توری و کارتن وارد شده و در بازار موجود است. مصطفی دارایی‌نژاد افزود: سیر دزفول به‌صورت تر وارد بازار می‌شود و کشاورزان جنوبی سیر را با دم سبز آن می‌چینند و اجازه نمی‌دهند که خشک شود. به‌گفته او، سیر تازه در میدان کیلویی 3هزار تومان و در واحدهای صنفی کیلویی 5هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

  یک سبد میوه چند؟
مشاهدات میدانی از برخی از مغازه‌های سطح شهر تهران نشان می‌دهد قیمت هرکیلو سیب قرمز به ۲۱ تا ۲۳هزارتومان، خیار ۱۶هزار تومان، کیوی ۲۹هزار تومان، موز ۳۸هزارتومان، نارنگی ۳۵ تا ۴۲هزار تومان، انواع پرتقال ۱۹ تا ۲۸هزارتومان و لیموشیرین ۲۹ تا ۳۸هزار تومان رسیده است. این یعنی خانواده‌ها برای تهیه یک سبد میوه بسته به نوع و تعداد آن حداقل باید ۱۰۰ تا ۲۰۰هزار تومان هزینه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید