• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 18 اسفند 1400
کد مطلب : 156019
+
-

والیبال، نگران ستاره

صابر کاظمی که از ابتدای سال در لیگ ملت‌ها، المپیک قهرمانی آسیا، جام باشگاه‌های آسیا و لیگ ایران بازی کرد حالا هم در امیر کاپ برای العربی قطر بازی می‌کند

والیبال، نگران ستاره

باشگاه العربی قطر با خوشامدگویی به صابر کاظمی، حضور این بازیکن در این باشگاه را تأیید کرد. البته بازی او در این باشگاه با استقبال جامعه والیبال ایران روبه‌رو نشده است. کاظمی که در این فصل از لیگ برتر والیبال برای تیم شهرداری ارومیه بازی می‌‌کرد، قرار است در امیر کاپ، العربی را همراهی کند. شهرداری یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ بود اما نتوانست به مرحله‌ نیمه‌نهایی صعود کند. ارومیه که میزبان جام باشگاه‌های آسیا بود، به‌خاطر بدهی‌های خارجی میزبانی را هم از دست داد. در این شرایط کاظمی ترجیح داد تا شروع فصل جدید بیکار نماند. خبر رفتن کاظمی به قطر از چند روز پیش مطرح بود اما او با شهرداری قرارداد دارد و منتظر بود از باشگاه رضایتنامه بگیرد. گفته می‌شود او برای یک ماه مبلغی نزدیک به 60هزار دلار از العربی دستمزد گرفته است.
سایت باشگاه العربی به کاظمی خوشامد گفته است اما بازی او در امیرکاپ چندان خوشایند والیبال ایران نیست. صابر با اینکه یکی از چهره‌های لیگ ایران بود، اما عملکرد راضی‌‌کننده‌ای نداشت. او بعد از لیگ ملت‌ها، بازی در المپیک و درخشش در مسابقات قهرمانی آسیا، با فولاد سیرجان، تیم فصل قبلش درجام باشگاه‌های آسیا به قهرمانی رسید. اما در لیگ در حد انتظارات نبود. صابر به‌دلیل آسیب‌‌دیدگی از روزهای اوجش فاصله داشت. با اینکه او قبل از پلی‌آف امتیازآورترین بازیکن لیگ بود، اما در مرحله ‌یک‌چهارم کمک چندانی به صعود تیمش نکرد. هرچند شکست شهرداری و عملکرد ضعیف صابر را به آنالیز تیم‌های دیگر و مهار صابر ربط می‌دادند، اما حالا حضور صابر در تیم العربی شایعاتی را هم مطرح کرده است. اینکه او درگیر مذاکره با العربی بوده و روی بازی‌های تیمش در لیگ ایران تمرکز نداشته است.
علاوه بر ارومی‌ها، رفتن صابر به العربی منتقدان دیگری هم دارد. طبق آیین‌نامه لیگ، فولادسیرجان می‌توانست در جام باشگاه‌‌های جهان از صابر استفاده کند اما در آن مقطع زمانی خیلی‌ها مخالف بازی صابر در این مسابقات بودند. توضیح این بود که بدن صابر در مسابقات پی‌درپی و با توجه به مصدومیت‌هایی که دارد، تحلیل رفته است و نیاز به استراحت دارد. هرچند او در چند بازی لیگ استراحت کرد اما این نگرانی وجود دارد که سال آینده نتواند به تیم ملی کمک کند. در شرایطی که بازیکنان با استراحت خودشان را برای اردوهای تیم ملی آماده می‌کنند، صابر درگیر مسابقات فشرده دیگری است. اردوهای تیم ملی از هفته آخر فروردین آغاز می‌شود و به‌طور حتم صابر یکی از بازیکنانی است که به اردو دعوت می‌شود اما آیا او که از اول تا آخر امسال بازی کرده است، توانی برای بازی‌های سال آینده دارد؟
 

این خبر را به اشتراک بگذارید