• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 17 اسفند 1400
کد مطلب : 155889
+
-

یک شب عادی در پرتغال

مهدی طارمی طبق معمول هر کاری دلش خواست کرد

چهره روز
یک شب عادی در پرتغال

«یک شب درخشان دیگر از مهدی طارمی»؛ این عنوانی بود که صفحه رسمی باشگاه پورتو در شرح پیروزی 4بر 2این تیم در هفته25لیگ برتر پرتغال در زمین پاکوش‌دی‌فریرا پست کرده. طارمی در ادامه روند عالی‌اش از زمانی که به تیم ملی برگشته، باز هم موفق به گلزنی و ارسال پاس‌گل شد. او روی یک‌گل تأثیر مستقیم داشت، یک گل زد و 2‌پاس‌گل داد؛ آن هم تنها در 72دقیقه حضور در زمین. او ابتدا گل دوم و سوم پورتو را ساخت و در دقیقه ۵۹ گل چهارم این تیم را به ثمر رساند و وقتی دید ماموریتش به پایان رسیده، از بازی بیرون رفت. پورتو با کسب این 3‌امتیاز، 67‌امتیازی شد و توانست در صدر جدول فاصله ۶‌امتیازی نسبت به اسپورتینگ، نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده خود را حفظ کند.
   سلطان آل علی خبرنگار اماراتی، طارمی را از سون هیونگ مین هم بهتر می‌داند. او در این‌باره نوشته: «آنچه که مهدی طارمی در این فصل با پورتو ارائه می‌دهد او را در مقایسه با تمام مهاجمان آسیایی در سطح دیگری قرار می‌دهد. حتی او را به‌عنوان بهترین بازیکن حال حاضر آسیا بالاتر از سون می‌بینم.» 
   عملکرد طارمی در این فصل با وجود طلسم گل‌نزنی‌اش که به 12بازی پیاپی رسیده بود، عالی است؛ 24‌مسابقه، 13گل (نفر چهارم)، 11پاس گل (نفر دوم) و مشارکت در ۲۴گل (رتبه اول لیگ).
   او در 6‌بازی اخیر هم آماری رؤیایی داشته و توانسته 4‌گل وارد دروازه رقبا کند و 7‌گل برای هم‌تیمی‌هایش بسازد.
   مهاجم ایرانی باشگاه پرتغالی برای رسیدن به بهترین رکوردش در پرتغال که در تیم ریوآوه به ثبت رسانده، به 5گل دیگر در لیگ نیاز دارد. هنوز 9مسابقه دیگر تا پایان فصل باقی مانده است.
   او با وجود عملکرد درخشانی که در این بازی داشت باز هم به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب نشد. نمره8.3عالی بود اما اوانیلسون در این بازی امتیاز9.1گرفت.
   طارمی با پورتو ساعت 21:15فرداشب در دور رفت مرحله یک‌هشتم پایانی لیگ اروپا در ورزشگاه دراگوی پورتو با لیون بازی دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید