• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 15 اسفند 1400
کد مطلب : 155700
+
-

میوه شب عید در تره‌بار 40درصد ارزان‌تر

شهردار تهران در بازدید از میدان میوه‌ و تره‌بار جلال آل‌احمد گفت: محصولات در بازارهای تره‌بار تا 40درصد ارزان‌تر عرضه می‌شوند و کاهش واسطه‌ها را برای سال آینده در برنامه قرار داده‌ایم

گزارش
میوه شب عید در تره‌بار 40درصد ارزان‌تر

زینب زینال‌زاده- خبرنگار

 260میدان و روزبازار میوه و تره‌بار تهران برای عرضه کالاهای اساسی آن هم با قیمت‌های پایین‌تر از بازار آزاد آماده شده‌اند. میزان محصولاتی هم که در غرفه‌ها عرضه می‌شوند، افزایش خواهد یافت تا شهروندان با حداقل‌ترین مشکل، مایحتاج خود را تامین کنند؛ اقدامی که در راستای رضایت‌مندی مشتری از سوی شهرداری تهران، سازمان میادین میوه و تره‌بار و با همکاری دیگر نهادهای تامین‌کننده، انجام می‌گیرد.
به گزارش همشهری، یکی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای سازمان میادین میوه ‌و تره‌بار حرکت به سمت استانداردسازی و هوشمندسازی است و از این‌رو سال آینده 10قلم از محصولات پرفروش با حذف واسطه‌ها و خرید قراردادی از کشاورز تأمین می‌شود که قطعاً این کار در کیفیت و قیمت کالاها تأثیرگذار خواهد بود. شهردار تهران دیروز در جریان بازدید از میدان میوه ‌و تره‌بار جلال‌آل‌احمد این موضوع را رسانه‌ای کرد و گفت که حدود 260بازار و میدان میوه ‌و تره‌بار در تهران وجود دارد که با هدف عرضه اقلام اساسی و پرمصرف راه‌اندازی شده‌اند. به‌گفته علیرضا زاکانی براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مردم می‌توانند مایحتاج خود (محصولات کشاورزی و پروتئینی) را از میادین میوه ‌و تره‌بار حدود 40درصد ارزان‌تر از مغازه‌ها تهیه کنند. دیروز هنوز دقایقی به حضور شهردار تهران در میدان تره‌بار جلال آل‌احمد مانده بود و بازار شلوغ‌تر از همیشه به‌نظر می‌رسید. برخی در صف مرغ ایستاده‌، عده‌ای با غرفه‌داران درخصوص قیمت‌ها گپ می‌زدند، تعدادی هم مشغول دست‌چین‌کردن میوه بودند و... خلاصه هرکسی مشغول خرید مایحتاج زندگی بود.   برخی از خریداران در دیدار چهره‌به‌چهره با زاکانی گفتند: «همه‌‌چیز به‌طور سرسام‌آور گران شده است و حداقل شما تلاش کنید تا در میادین میوه ‌و تره‌بار محصولات با کیفیت عرضه شود.» بانوی جوان هم خودش را به شهردار تهران رساند و گفت: «هفته‌ای 3تا 4روز برای خرید به این میدان می‌آیم و فقط یک تقاضا دارم. لطفاً کاری کنید تعداد کسانی که زیر میزها خم می‌شوند تا میوه‌های خراب را جمع کنند و منزل ببرند، به حداقل برسد.» خانم مسنی هم از طولانی‌بودن صف توزیع گوشت و مرغ گلایه کرد. در این بازدید برخی از مردم هم فرصت را غنیمت دانستند و مشکلاتی از جنس شهرسازی، ملاقات مردمی و عمران و... مطرح کردند و شهردار تهران هم از همراهانش خواست تا مطالبات مردم و شماره تماس‌هایشان را یادداشت کنند و قول داد تا موارد را پیگیری کند. غرفه‌داران هم از کرایه غرفه‌ها، بحث بیمه و مالیات گلایه کردند که به‌ گفته زاکانی امروز (یکشنبه 15اسفند) در جلسه مدیران سازمان میادین میوه ‌و تره‌بار بررسی می‌شود.

 چندبرابرشدن توزیع گوشت و مرغ
شهردار تهران پس از شنیدن دغدغه‌های مردم به‌ویژه در موضوع تأمین مایحتاج زندگی گفت: «از بازارهای تره‌بار انتظار درآمدزایی نداریم و به همین دلیل تلاش می‌کنیم تا محصولات با قیمت پایین به‌دست مردم برسد. همچنین پیش‌بینی کردیم تا اقلام پرمصرف موردنیاز مردم از طریق خرید قراردادی تأمین و توزیع شود.» به‌گفته زاکانی از امروز توزیع مرغ گرم در میادین تره‌بار 3برابر و توزیع گوشت گرم هم 6برابر می‌شود. همچنین قرار است در 50نقطه از شهر با استقرار کانکس، مرغ منجمد توزیع شود. برنج پرمحصول ایرانی هم با 10درصد پایین‌تر از قیمت بازار در میادین میوه‌ و تره‌بار عرضه خواهد شد. توزیع ویژه برنج‌های هندی و پاکستانی هم از  برنامه‌های دیگر شهرداری تهران برای ایام عید و ماه مبارک رمضان است.

مطلوب تهران با 500بازار تره‌بار
توزیع عادلانه امکانات در مناطق همواره مورد تأکید شهردار تهران بوده است. او نسبت به نبود بازار تره‌بار در برخی از محله‌های پایتخت واکنش نشان داد و گفت: «براساس برنامه‌ریزی‌های صورت ‌گرفته باید در تهران 500بازار تره‌بار وجود داشته باشد که اکنون 260بازار و میدان تره‌بار فعالیت می‌کنند و حدود 30بازار تره‌بار دیگر هم تا پایان سال به ظرفیت کنونی اضافه می‌شود. برای رسیدن به حد مطلوب، (500بازار تره‌بار) نیاز به 210بازار دیگر است که طی 2سال آینده پیگیری و ساخته خواهند شد.» ایجاد پیوستگی با مغازه‌داران هم موضوع دیگری بود که زاکانی اشاره و عنوان کرد: «پس از عملیاتی شدن خرید قراردادی از کشاورزان در گام بعدی قصد داریم با کمک و همراهی مغازه‌داران، خدمت‌رسانی به‌گونه‌ای صورت گیرد که بیشترین نفع و عایدی برای مردم داشته باشد.»

پیش‌بینی تمهیدات ماه مبارک رمضان
شهردار تهران در جریان بازدید تأکید کرد: «عرضه محصولات باکیفیت و با قیمت مناسب باعث شده بخش زیادی از مردم مایحتاج خود را از میادین میوه ‌و تره‌بار تهیه کنند. در واقع یکی از عوامل ایجاد ثبات بر محصولات موردنیاز شهروندان، فعالیت این میادین است و ما هم تلاش می‌کنیم تا مردم بدون دغدغه و با اطمینان خاطر از این میادین خرید کنند. ازاین‌رو علاوه بر میوه شب عید، تمهیدات لازم برای ایام مبارک رمضان پیش‌بینی‌شده و براساس قول مساعدی که مسئولان وزارت جهادکشاورزی دادند، مشکلی در تأمین مایحتاج مردم وجود ندارد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید