• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 15 اسفند 1400
کد مطلب : 155692
+
-

گرینویچ/دوست‌یابی و سرقت بیت‌کوین


نیویورک: مردی در آمریکا که در یک اپلیکیشن دوست‌یابی با زنی ۳۳ساله آشنا شده بود، ۳۰۰هزار دلار بیت‌کوین از او کلاهبرداری کرد. به گزارش ایندیپندنت، این زن با یک آرشیتکت چینی که برای یک پروژه بلندمدت در مریلند اقامت داشت، آشنا شد. «تو وو» که در بخش خدمات مشتریان یک شرکت امنیتی کار می‌کرد، پس از چند ماه ردوبدل پیامک، به این آرشیتکت به نام زی ژائو دل بست. این آرشیتکت(که هویت واقعی‌‌اش معلوم نیست) به وو گفت که به او کمک کند تا بتواند از طریق خریدوفروش بیت‌کوین و دیگر رمزارزها پول به‌دست آورد. او(وو) در نهایت بیت‌کوین‌هایی به ارزش بیش از ۳۰۰هزار دلار را به آدرسی فرستاد که به‌گفته ژائو، در بازار بورس رمزارز هنگ‌کنگ موسوم به «اواس‌ال» بود، اما آن بیت‌کوین‌ها به جای ورود به یک حساب دیجیتال، به «والت»(کیف پول دیجیتال) ژائوی متقلب می‌رود و او هم همراه با آن ناپدید می‌شود. به گزارش کمیسیون تجارت فدرال، تقلب در برنامک‌های دوست‌یابی مثل «تیندر سویندلر»  در سال گذشته 2برابر شده است.

حل معمای استون‌هنج

 سالزبری: به نظر می‌رسد پژوهشگران سرانجام به راز استون‌هنج پی ‌برده‌اند و دریافتند که این اثر تاریخی سنگی با مصر باستان ارتباط دارد. نظریه اخیر دانشمندان این است که این مکان به‌عنوان نوعی تقویم باستانی ساخته شده است تا به انسان‌ها در تشخیص زمان‌های سال کمک کند. شکل و ترتیب قرار گرفتن سنگ‌ها تجسم سال است که به کمک آن می‌توانستند ترتیب روزها و هفته‌ها و ماه‌های سال را نگه دارند. اما این تقویم مانند تقویم‌هایی که امروزه استفاده می‌کنیم نبوده است. این تقویم بر مبنای سال و تقویم خورشیدی بوده است. به گزارش بی‌بی‌سی، مصریان باستان از تقویم خورشیدی استفاده می‌کردند که در آن ماه و سال بر مبنای حرکت خورشید محاسبه می‌شود. هر هفته 10روز و تعداد ماه‌های هر سال هم از روال امروزی بیشتر بوده است. 

تحریم گربه‌های روسیه

لندن: یک سازمان بین‌المللی که برای گربه‌ها کار می‌کند و  بیش از 40کشور جهان عضو آن هستند، پس از درگیری نظامی روسیه و اوکراین، گربه‌های روسی را از شرکت در رقابت‌های بین‌المللی سالانه حذف کرد. فدراسیون بین‌المللی گربه(FIFe) در بیانیه‌ای اعلام کرد از موقعیت حاکم بر اوکراین شوکه شده و نمی‌تواند بیکار بنشیند. به گزارش ایندیپندنت، براساس این ممنوعیت، هر گربه‌ای که در روسیه پرورش داده شده باشد نمی‌تواند وارد رقابت‌های تحت نظر آنها شود یا در کتاب شجره‌نامه این فدراسیون خارج از کشور ثبت شود. همچنین هر گربه‌ای که متعلق به نمایش‌دهندگان مقیم روسیه باشد هم فارغ از اینکه در چه کشوری ثبت شده باشد، نمی‌تواند در نمایش‌های FIFe در کشور شرکت کند. FIFe که خود را سازمان ملل گربه‌ها می‌خواند یک گروه بین‌المللی است که ۷۰سال بیش ایجاد شد و بیش از ۷۰۰نمایش با حضور ۲۰۰هزار گربه در سال برگزار می‌کند. ۴۲کشور عضو این سازمان هستند و برنامه‌های گوناگونی برای گربه‌ها تدارک می‌بینند. این در حالی است که شماری از فدراسیون‌ها و نهادهای ورزشی، هنری و سینمایی هم روسیه را تحریم کرده‌اند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید