• شنبه 2 تیر 1403
  • السَّبْت 15 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 22
پنج شنبه 24 خرداد 1403
کد مطلب : 227356
+
-

جنون ترامپ برای بیت‌کوین

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و نامزد فعلی حزب جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا در ادامه جاه‌طلبی‌های دیوانه‌وارش روز گذشته اعلام کرد که می‌خواهد تمام بیت‌کوین‌های باقیمانده در ایالات متحده استخراج شود. او بار دیگر تأکید کرد که این امر به ایالات متحده آمریکا کمک می‌کند تا بر انرژی مسلط شود. به گزارش فوربز، به‌ گفته ترامپ، ماینینگ یا استخراج رمزارز بیت‌کوین ممکن است آخرین خط دفاعی آنها در برابر ارز دیجیتال بانک مرکزی آمریکا باشد.
ترامپ در شبکه اجتماعی خودش به‌نام Truth نوشت: «نفرت بایدن از بیت‌کوین فقط به چین و روسیه و چپ‌ها کمک می‌کند. ما می‌خواهیم تمام بیت‌کوین باقیمانده در ایالات متحده استخراج شود! این کار به ما کمک می‌کند بر تمام انرژی‌های جهان غالب شویم.»
پست ترامپ در شبکه اجتماعی Truth احتمالا نشان می‌دهد که او مایل است استخراج بیت‌کوین بیشتری توسط شرکت‌های آمریکایی با استفاده از منابع محلی انجام شود. داده‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر نقاط داغ استخراج در چین، کشورهای آسیای مرکزی، السالوادور و برخی از کشورهای اروپایی مانند آلمان هستند.
ترامپ نخستین نامزد ریاست‌جمهوری در ایالات متحده آمریکا است که کمک‌های ارزهای دیجیتال را پذیرفته است. او برای رسیدن به این هدف با مدیران شرکت استخراج بیت‌کوین CleanSpark Inc  و Riot Platforms ملاقات کرد. گزارش شده است که رئیس‌جمهور سابق به شرکت‌کنندگان در رویداد Mar-a-Lago گفت که استخراج‌کنندگان رمزارز بیت‌کوین به تثبیت تأمین انرژی شبکه کمک می‌کنند. عرضه بیت‌کوین به 21میلیون عدد محدود شده که قرار است تا سال2140 استخراج شود. در حال حاضر، 90درصد از منابع استخراج شده است.
با توجه به جلب رضایت ترامپ به‌نظر می‌رسد تلاش صنعت رمزارز برای تأثیر بر سیاستمداران ایالات متحده همچنان ادامه دارد، چراکه این صنعت به‌شدت تحت نظارت قانونگذاران است. این امر زمانی به اوج خودش رسید که ورشکستگی شرکت‌های بزرگ رمزارز در سال2022 باعث وحشت سرمایه‌گذاران و افشای کلاهبرداری‌های مختلف شد. ترامپ ظاهرا می‌خواهد آمریکا نقش مهمی در استخراج مابقی موجودی بزرگ‌ترین رمزارز جهان داشته باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید