• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 15 اسفند 1400
کد مطلب : 155622
+
-

جهان/سری‌آ فینال دارد

برد 5 بر صفر اینتر مقابل تیم ته‌جدولی سالرنتینا جدول سری‌آ را حساس‌تر کرد. حالا بازی امشب میلان و ناپولی حکم یک فینال را دارد. اختلاف بین این 3‌تیم به‌قدری است که نیم امتیاز هم می‌تواند سرنوشت قهرمان را در انتهای فصل مشخص کند. ناپولی به بهانه گرامیداشت مارادونا از 11پیراهن مختلف در این فصل استفاده کرده و گفته می‌شد برای بازی امشب هم می‌خواهد از پیراهنی منقش به چهره این اسطوره و اثر انگشت او و رنگ قرمز استفاده کند که منتفی شد و آن پیراهن با امضای بازیکنان تیم به حراج گذاشته شد. پول حاصل از فروش این کیت‌ها به مؤسسه خیریه اهدا خواهد شد. برای این بازی هم قرار نیست از همه ظرفیت ورزشگاه استفاده شود. پس از حضور ۷۵درصدی هواداران در استادیوم‌ها قرار است ظرفیت استادیوم‌ها به ۱۰۰درصد برسد. معاون وزیر بهداشت اعلام کرد که احتمالا این تصمیم تا 24اسفند اعلام شود. دنیله اورساتو به‌عنوان داور دیدار ناپولی و میلان انتخاب شد.
رومانیولی به این بازی رسیده. زلاتان ایبراهیموویچ پس از مدت‌ها دوری از مسابقات به‌دلیل مصدومیت برای این بازی آماده است و ممکن است در ترکیب قرار بگیرد، حداقل به‌عنوان بازیکن تعویضی. ایبرا تاکنون 15‌مسابقه را از دست داده است؛ 12‌بازی به‌دلیل آسیب دیدگی تاندون آشیل و 3‌بازی به‌دلیل آسیب‌دیدگی زانو. آخرین بازی او برابر یوونتوس در 19دسامبر بدون گل تمام شد. در رویارویی‌های گذشته 50برد به ناپولی رسیده، 66برد سهم میلان بوده و 52بازی هم مساوی تمام شده؛ 191گل برای پارتنوپی و 241گل برای میهمان یعنی روسونری.

4تایی‌ها وارد می‌شوند
ساعت18:45 امروز هم می‌توانید بارسلونای ژاوی را مقابل الچه ببینید، تیمی که در 6بازی دشوار آخر خود 4 بازی را با برد 4گله مقابل تیم‌های بزرگی مثل اتلتیکومادرید، ناپولی، والنسیا و بیلبائو پشت‌سر گذاشته است. ژاوی در این ماه 5 بازی خواهد داشت که آخرین آن برابر رئال‌مادرید در الکلاسیکو (29اسفند) خواهد بود؛ 3‌بازی در لیگ و 2‌بازی در لیگ اروپا. بارسلونا بعد از سنت اتین دومین تیمی است که از بازیکنان زیر 21‌سال خود در لیگ استفاده می‌کند. بازیکنان زیر 21‌سال بارسلونا روی 15‌گل تأثیر داشتند که آنها را در رده چهارم جدول رده‌بندی 5 لیگ معتبر اروپایی قرار می‌دهد. از نظر تأثیر مستقیم بازیکنان جوان روی گل، لورکوزن با 21‌گل، رمس با 19‌گل و آرسنال با 17‌گل پیشتاز هستند.
آخرین پیروزی الچه مقابل بارسلونا به فصل 1975-1974 برمی‌گردد، بیش از 47سال. از آخرین پیروزی آنها، الچه تاکنون تنها 4‌تساوی کسب کرده، همه آنها هم بدون گل. ملرو لوپس دچار مصدومیت شده و به همین دلیل ارناندس ارناندس به‌عنوان داور اصلی بازی بارسلونا و الچه منصوب شد که بارسایی‌ها خاطرات خوشی از او دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید