• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 7 اسفند 1400
کد مطلب : 154941
+
-

هماهنگی با هواپیمایی برای تخلیه اتباع ایران از اوکراین

سخنگوی وزارت امورخارجه در تشریح اقدام‌های انجام شده در زمینه مساعدت به هم‌میهنان مقیم اوکراین گفت: با توجه به پیش بینی‌های دقیقی که در وزارت امورخارجه انجام شده بود، تحولاتی که امروز شاهد آن هستیم، از قبل به‌عنوان محتمل‌ترین سناریو به اطلاع مراجع و نهادهای ذیربط نیز رسانده شده بود.
به‌گزارش ایسنا، سعید خطیب‌زاده افزود: براین اساس ستاد بحران سریعا در محل وزارت امورخارجه تشکیل و تلاش شد تا حداکثر هماهنگی‌ها با هدف مدیریت بهتر اوضاع و درصورت لزوم، تسهیل خروج شهروندان و دانشجویان ایرانی انجام شود.
وی ادامه داد: هماهنگی و اتخاذ تمهیدهایی با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای تخلیه اتباع کشورمان از دیگر اقدام‌های مهم در آغاز بحران بوده‌است که درصورت امکان انجام‌ پرواز و صدور مجوز از طرف دولت اوکراین و اطمینان از امنیت پرواز به‌سرعت انجام‌ می‌شود. خطیب‌زاده تصریح‌کرد: پیگیری وضعیت ایرانیان مقیم اوکراین، به‌روزرسانی اطلاعات و مشخصات تماس و محل اقامت ایرانیان مقیم و ایجاد بانک اطلاعات در این زمینه و اختصاص شماره تلفن ویژه برای تماس ایرانیان مقیم با معاونت کنسولی وزارت امورخارجه به‌صورت 24ساعته ازجمله اقدام‌های این وزارتخانه‌است.

این خبر را به اشتراک بگذارید