• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
یکشنبه 15 بهمن 1402
کد مطلب : 217667
+
-

شناسایی یک‌میلیون‌و۶۹۰ هزار اتباع مجاز در استان تهران

استاندار تهران: اتباع غیرمجاز رد مرز می‌شوند


استاندار تهران گفت: تا زمانی که اتباع در کشور و استان تهران حضور دارند در خدمت آنها خواهیم بود، اما تعداد کمی از اتباع، غیرمجاز هستند که به محض شناسایی رد مرز می‌شوند. به‌گزارش همشهری، علیرضا فخاری روز گذشته در نشستی خبری که به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار می‌شد، ضمن اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در کشور به برخی مسائل و موضوعات مهم استان تهران پرداخت. او به موضوع آلودگی هوای پایتخت اشاره کرد و گفت: آلودگی هوای تهران معضلی است که به‌خاطر جمعیت‌پذیری و مهاجرت رخ داده و بخش‌های صنعتی و نیروگاهی ۴۱درصد و بخش حمل‌ونقل ۵۹درصد آلودگی هوا را شامل می‌شود.

اتباع غیرمجاز به کشورشان برمی‌گردند
فخاری درخصوص حضور اتباع خارجی در استان تهران گفت: اتباع، مهمانان موقت ما هستند و تاکنون زندگی خوبی در کنار شهروندان ایرانی داشته‌اند. امروز نیز یک‌میلیون‌و۶۹۰هزار تبعه مجاز در استان تهران شناسایی و ثبت‌نام شده‌اند که در بخش‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی مشغول فعالیت هستند. فخاری اضافه کرد: در برخی شهرها با توجه به ویژگی‌های منطقه، حضور اتباع در توسعه زیرساخت‌های اقتصادی مؤثر بوده و شاهد فعالیت آنها هستیم. ما نیز تا زمانی که اتباع در کشور و استان تهران حضور دارند در خدمت آنها خواهیم بود، اما بخشی از این اتباع غیرمجاز هستند که به محض شناسایی رد مرز می‌شوند. استاندار تهران تعداد اتباع غیرمجاز را کم دانست و افزود: تعداد غیرمجازها نسبت به اتباع مجاز آنقدری نیست که تأثیرگذار باشند، اما بی‌تردید آنها جایی برای ماندن نخواهند داشت و رد مرز آنها به‌طور قاطع انجام خواهد شد.

ضرورت صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب
استاندار تهران در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به اهمیت موضوع کمبود آب و لزوم صرفه‌جویی در مصرف افزود: روزانه در شهر تهران 3میلیون مترمکعب مصرف آب داریم و به‌دلیل ناکافی بودن بارش‌ها کمبود آب، محسوس و مدیریت و اولویت‌بندی مصرف بسیار مهم است؛ به‌طوری‌که حتی برخی استخرها باید تعطیل شوند و آبی که با هزینه زیاد برای مصرف شرب تهیه می‌شود باید اولویت‌بندی شود و برای نشاط یک روز در هفته از بین نرود.

این خبر را به اشتراک بگذارید