• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 7 اسفند 1400
کد مطلب : 154897
+
-

محدودیت هوشمند نوروزی در مشهد

سفر
محدودیت هوشمند نوروزی در مشهد

هر سال جمع زیادی از ایرانی‌ها و مسلمانان اقصی‌نقاط جهان همراه با شهروندان مشهدی در قالب سنتی نیکو لحظه تحویل سال نو را با حضور در حرم نورانی حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا(ع) با طلب خیر و صلاح برای خود و جامعه بشری از درگاه ایزد منان متبرک می‌کنند.
به گزارش ایرنا، این در حالی است که برای نخستین‌بار در تاریخ مشهد اسفند ۱۳۹۸ با اعلام شیوع ویروس همه‌گیر بنا بر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و مسئولان بهداشت و درمان برای مقابله با این پاندمی خطرناک و ناشناخته که عالم‌گیری فزاینده آن به سرعت ادامه داشت، اجتماع معنوی مردم برای تحویل سال99در حرم مطهر رضوی ممنوع شد. آغاز سال۱۴۰۰ نیز با تدارک وسیع تمهیدات بهداشتی و رعایت پروتکل‌های پیشگیرانه، فقط گروه قلیلی از زائران و مجاوران امکان حضور در بارگاه معنوی حضرت امام رضا(ع) را یافتند.
استاندار خراسان رضوی در نشست اخیر ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد: اعمال محدودیت‌های کرونایی با توجه به واکسینه شدن درصد بالایی از جمعیت استان به‌صورت هوشمند مدنظر است؛ زیرا ایمن‌سازی عمومی در سطح جامعه محقق شده است. یعقوب‌علی نظری افزود: هدف از اعمال محدودیت‌های هوشمند علاوه بر مهار شیوع ویروس کرونا، جلوگیری از تعطیلی گسترده کسب‌وکارها و فعالیت‌های اقتصادی است.
رئیس گروه سلامت کار دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز در این‌باره اعلام کرد: همه سرنشینان خودروهای شخصی مسافر خراسان رضوی در صورت نداشتن کارت واکسن از سوی مأموران پلیس‌ به شهر مبدا خود بازگردانده خواهند شد.
فرشید وفا افزود: براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، همراه داشتن کارت تأیید تزریق واکسن از سوی همه شهروندان برای سفرهای نوروزی ضروری است. همچنین با توجه به شرایط رفتاری ویروس کرونا، احتمال کاهش یا افزایش این محدودیت‌ها وجود دارد.
وی ادامه داد: تاکنون ابلاغی مبنی بر ممنوعیت سفرهای نوروزی۱۴۰۱ اعلام نشده، ولی بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس برای افرادی که واکسن کرونا نزده‌اند، صادر نخواهد شد؛ لذا اولویت صدور بلیت مسافرت با ناوگان عمومی با افرادی است که هر 3دوز واکسن کرونا را تزریق کرده و همچنین فاقد علائم مشکوک به بیماری باشند.
رئیس پلیس‌ راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی نیز بر لزوم همراه داشتن کارت واکسن از سوی همه شهروندان در سفرهای نوروزی تأکید و خاطرنشان کرد: بررسی کارت واکسن همه سرنشینان خودروها در مسیر جاده‌ها به‌خاطر شمار زیاد ورودی مسافر اقدام آسانی نیست.
حسین میش‌مست افزود: کنترل کارت واکسن مسافران در قالب سفر با وسایل حمل‌ونقل عمومی پیش از صدور بلیت اقدامی میسر است، اما با توجه به حجم ورودی خودروهای شخصی در ایام نوروز، توقف آنها از سوی مأموران پلیس و رویت کارت واکسن تمامی سرنشینان یکایک خودروها امری بسیار دشوار است. وی ادامه داد: اگر ستاد ملی مقابله با کرونا یا فرماندهی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اقدام به کنترل کارت واکسن سرنشینان همه خودروهای شخصی را ابلاغ کنند، پلیس‌ راه در حوزه جغرافیایی خراسان رضوی با وجود همه موانع، این ابلاغیه را اجرا خواهد کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید