• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 3 اسفند 1400
کد مطلب : 154576
+
-

بازارها/ حداکثر قیمت چلوکباب، ۱۲۰ هزار تومان

رئیس اتحادیه چلوکباب و چلوخورشت تهران گفت: حداقل قیمت تعیین شده برای چلوکباب کوبیده، ۷۰هزار تومان و بسته به کیفیت و وزن غذا، حداکثر ۱۲۰هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. علی‌اکبر نریمانی افزود: ما در سال، 2 بار افزایش قیمت داریم و قیمت‌ها بسته به محل واحد صنفی و نوع سرویس‌دهی و کیفیت مواد غذایی تعیین می‌شود.
 
  رکود بازار مسکن در سال آینده 
فردین یزدانی، کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ رشد قیمت مسکن نهایتا به اندازه افزایش نرخ مصالح ساختمانی خواهد بود، بیان کرد: احتمالا با وقوع توافق هسته‌ای، تثبیت نسبی نرخ ارز، کنترل روند کسری بودجه و فروش نفت بیشتر، تورم تا حدودی کنترل می‌شود و بازار مسکن نیز با رکود ساخت‌وساز و معاملات مواجه خواهد شد. به‌گفته این کارشناس، اگر توافقی صورت گیرد، بازار مسکن دچار رکود تورمی خواهد شد، کما اینکه امسال هم دچار رکود تورمی بود.

  تعرفه ۱۲ درصدی برای واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار
سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران گفت: محدودیتی درخصوص گوشی‌هایی که مسافران به‌صورت تجاری وارد کرده اند، وجود ندارد، فقط تنها موردی که لحاظ می‌شود، ارزشگذاری گوشی‌هایی که قیمت آنها زیر ۶۰۰ دلار است باید حقوق ورودی پرداخت کنند. در ۱۰ماه امسال بیش از 14میلیون و ۴۰۶هزار دستگاه گوشی همراه به‌صورت تجاری ثبت شده که ارزش دلاری آن بالغ بر ۳میلیارد و ۳۰۸میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال گذشته ۲۷درصد رشد را نشان می‌دهد.

  افزایش ۱۷۰درصدی قیمت اوراق تسهیلات مسکن
بررسی معاملات بازار فرابورس حاکی از آن است که میانگین قیمت اوراق حق تقدم مسکن به بیش از ۱۶۰هزار تومان رسیده که نسبت به تابستان امسال ۱۷۰درصد افزایش نشان می‌دهد. روز گذشته هر برگه اوراق حق‌تقدم مسکن بهمن 1400(تسه 0011) 158هزار و 200تومان بود. تسه دی ماه امسال 167هزار تومان و تسه شهریور ماه 1400بالغ بر 163هزار و 900تومان بود.

  تحریم‌ها، صادرات انار را صفر کرد
به‌گفته صدرالدین نیاورانی، نایب ‌رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی، انار ایران، 2بازار اروپا و شرق آسیا یعنی کره‌جنوبی و ژاپن را به‌دلیل اعمال تحریم‌ها از دست داد و صادرات انار به صفر رسیده است. همچنین با توجه به حل‌نشدن مشکل صادرات کیوی به هندوستان مقدار قابل توجهی کیوی در انبارها دپو شده که اگر به‌زودی صادر نشود باغداران و بنکداران متحمل ضرر خواهند شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید