• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 3 اسفند 1400
کد مطلب : 154549
+
-

خبرهای کوتاه/رونمایی از کتاب «جمشید مشایخی»


رونمایی از کتاب «جمشید مشایخی در گفت‌وگو با زاون قوکاسیان و ویدا مشایخی» با حضور نادر مشایخی و جمعی از چهره‌های تئاتر و سینما روز یکشنبه هشتم اسفندماه برگزار می‌شود. این برنامه به همت مدرسه موسیقی مشایخی، انتشارات مرغابی و با همکاری موزه سینمای ایران ساعت ۱۵ تا ۱۷ در سالن فردوس موزه سینما اجرا خواهد شد. زنده یاد جمشید مشایخی در سال ۱۳۱۳ در تهران متولد شد. او اصالتاً اهل شهرستان تنکابن در استان مازندران و دارای تحصیلات ناتمام در رشته تئاتر بود. مشایخی سال ۱۳۳۶ به استخدام اداره تازه تأسیس هنرهای دراماتیک درآمد و به‌عنوان بازیگر کار خود را در برنامه نمایشی کانال سوم غیردولتی آغاز کرد؛ نخستین فعالیت هنری وی بازی در تله‌تئاتر بعد از سی سال به کارگردانی علی نصیریان در سال ۱۳۳۹ بود. جمشید مشایخی از سال ۱۳۹۵ با بیماری گوارشی دست و پنجه نرم می‌کرد تا سرانجام ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ در ۸۴سالگی درگذشت. پیش‌تر کتاب «یادنامه استاد جمشید مشایخی» اثر منیژه کنگرانی از سوی نشر فرهنگستان هنر درباره این بازیگر کهنه‌کار سینمای ایران منتشر شده بود.

معرفی داوران جشنواره شعر «فجر»

در آستانه مراسم پایانی شانزدهـــمین دوره جشنواره شعر «فجر» داوران و نامزدهای 5گروه ادبی شعر کلاسیک، شعر نو(قالب‌های نیمایی و سپید)، شعر محاوره، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر(پژوهش‌های حوزه شعر) این جشنواره معرفی شدند.
به گزارش همشهری،  همچنین هیأت داوران این دوره از جشنواره شعر «فجر» آثار ارسالی را که برای نخستین‌بار در سال ۱۳۹۹ به زبان فارسی و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در داخل کشور منتشر شده‌ بودند در این پنج گروه ارزیابی و نامزدهای هرکدام از این بخش‌ها را معرفی کرد.
سعید بیابانکی، علی داوودی، محمدمهدی سیار، حمیدرضا شکارسری، قادر طراوت‌پور، میلاد عرفان‌پور و محمدسعید میرزایی داوری3 بخش بزرگسالِ شعر کلاسیک، شعر نو و شعر محاوره شانزدهمین دوره جشنواره شعر «فجر» را برعهده داشتند. غلامرضا بکتاش، بابک نیک‌طلب و حمید هنرجو نیز داوران بخش شعر کودک و نوجوان هستند. در بخش «درباره شعر» محمود اکرامی‌فر، محمدرضا تقی‌دخت و سیدعلی میرافضلی به‌عنوان داور انتخاب شده‌اند.
محمدرضا روزبه، افشین علاء، ناصر فیض، علیرضا قزوه، عبدالجبار کاکایی، علی‌محمد مؤدب، سیداحمد میرزاده و یوسف‌علی میرشکاک اعضای هیأت علمی «شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر» هستند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید