• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 2 اسفند 1400
کد مطلب : 154406
+
-

نکته بازی/ خدا قوت پهلوان

طوری تیتر می‌زنند «پیروزی الاهلی با درخشش خیره‌کننده مهدی قائدی» که انگار مثلا مهاجم ایرانی در جام باشگاه‌های جهان به رئال مادرید گل زده است. آقا یک گل ناقابل در جریان پیروزی 3‌گله الاهلی برابر تیم قعرنشین العروبه که دیگر این حرف‌ها را ندارد! این چهارمین گل قائدی در 14مسابقه لیگ امارات است که او برای الاهلی به میدان رفته؛ آیا واقعا این آمار جایی برای ستایش دارد؟ اینکه از بزرگ‌نمایی دستاورد کوچک قائدی در امارات لجمان می‌گیرد به‌خاطر این است که باور داریم پتانسیل او خیلی بیشتر از این حرف‌هاست. قائدی به‌راحتی می‌توانست در یک لیگ اروپایی بازی کند و راه بزرگ شدن در قاره سبز را بپیماید؛ الان اما زندگی‌اش در دوبی‌گردی و زدن هر 4 هفته یک گل خلاصه شده. انصافا این خوب است؟

بخور نوش جان!
از امیر قلعه‌نویی در مورد اضافه‌وزنش پرسیده‌اند، سرمربی گل‌گهر هم جواب جالبی داده؛ «ما ۱۰ الی ۱۵سال اول نداشتیم بخوریم؛ ۱۰ الی ۱۵ سال دوم هم بازی می‌کردیم و نمی‌توانستیم بخوریم؛ حالا بگذار این آخرها را بخوریم.» آقا بخور نوش جان، اما ان‌شاءالله تا آخرها هنوز فاصله زیادی داشته باشیم. اصلا همین حساسیت‌ها در مورد اضافه‌وزن شما هم به‌خاطر این است که زود به آخر نرسیم! با همه انتقاداتی که از قلعه‌نویی می‌شود، او از عناصر کلیدی و جذابیت‌ساز فوتبال ایران است؛ فوتبالی که علی دایی و علی کریمی در آن خانه‌نشین هستند، مهدی مهدوی‌کیا از تیم امید رانده می‌شود، علیرضا فغانی مهاجرت می‌کند و... . همین که شما هستی، خیلی هم خوب است. باش، خوب و سلامت هم باش.

سال سوم، سهمیه هم نمی‌گیری
بعد از نتایج ضعیفی که سپاهان در این فصل با محرم نویدکیا گرفته، شایعات زیادی در مورد قطع همکاری باشگاه اصفهانی با این مربی به گوش می‌رسد؛ با این حال محمدرضا ساکت، مدیرعامل سپاهان از نویدکیا حمایت کرده و گفته او برنامه3‌ساله دارد. برنامه 3‌ساله خیلی هم خوب است و نخستین بار امیر قلعه‌نویی سال82 آن را مطرح کرد؛ دوره اول حضورش در استقلال که با قهرمانی این تیم در سال85 کامل شد؛ با این حال، روند کار محرم یک جوری است که می‌ترسیم سپاهان در پایان سال سوم، سهمیه آسیا هم نگیرد! نویدکیا پارسال نایب‌قهرمان شد، اما امسال از همین هفته هجدهم معلوم شده آنها در لیگ، کاره‌ای نیستند؛ از جام حذفی هم که اوت شده‌اند؛ با این تفاسیر، سال بعد چه خواهد شد؟
 

این خبر را به اشتراک بگذارید