• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 2 اسفند 1400
کد مطلب : 154405
+
-

لیگ قشنگ شد

وقتی از لیگ برتر حرف می‌زنیم، از چه می‌گوییم؟

لیگ قشنگ شد

تاتنهام با تیمی نصفه‌ونیمه و یک کرونایی به نام رگیلون و چند غایب و درحالی‌که روزهای خوبی را سپری نمی‌کرد و به‌خاطر توفان یونیس با بدبختی خودش را به منچستر رسانده بود، کاری کرد تا تنور لیگ برتر هم مثل سری‌آ داغ شود. به‌نظر می‌رسید منچسترسیتی با بردهای تمام‌نشدنی‌اش پنجمین قهرمانی گواردیولا را هم در 6سال اخیر ثبت کند اما انگار به همین راحتی‌ها هم نیست. سرمربی اسپانیایی من‌سیتی رفت‌و برگشت به تاتنهام باخت و این در حالی بود که اگر کمک‌داور ویدئویی ابداع نشده بود، این بازی را به‌جای 2-3 با نتیجه 4-یک در خانه‌اش می‌باخت. حالا لیورپول پس از کام‌بک‌زدن مقابل نوریچ با یک بازی کمتر در فاصله 6 امتیازی صدرنشین قرار گرفته است و با من‌سیتی یک بازی رودررو هم دارد. جذاب‌ترین لیگ جهان واقعا قشنگ شد.

  از نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا که سیتی به تاتنهام باخت و از رسیدن به فینال بازماند، تاتنهام با 4سرمربی متفاوت (پوچتینو، ژوزه مورینیو، نونو اسپریتو و آنتونیو کونته) موفق به پیروزی در برابر منچسترسیتی و پپ گواردیولا شده است.
  سیتی از زمان باخت به تاتنهام در هفته اول لیگ برتر، تنها یک‌بار در لیگ باخته بود.
  آنتونیو کونته به 15بازی بدون شکست پپ گواردیولا در لیگ برتر پایان داد.
  تاتنهام دو پیروزی آخر خود در لیگ برتر این فصل را دقایق 90+7و 90+5 به‌دست آورده است.
  از میان 45سرمربی که گواردیولا حداقل 5بار برابر آنها قرار گرفته است، کونته تنها کسی است که تعداد بردهایش (3) از تعداد باخت‌هایش (2) مقابل پپ بیشتر است.
  تاتنهام به چهارمین تیمی تبدیل شد که موفق شد در لیگ برتر رفت‌و برگشت، سیتی تحت هدایت گواردیولا را در یک فصل شکست دهد؛ چلسی (17-2016)، ولوز (20-2019)، منچستریونایتد (20-2019)، تاتنهام (22-2021)
  باشگاه‌هایی که بیشترین برد را مقابل تیم‌های پپ گواردیولا به‌دست آورده‌اند: چلسی 8برد در 21رویارویی، تاتنهام 6برد در 15تقابل، منچستریونایتد 6برد در 19بازی.
  هری کین هم‌اکنون 30گل در لیگ برتر مقابل تیم‌های موسوم به بیگ سیکس به ثمر رسانده است؛ آرسنال (11)، لیورپول (7)، چلسی (4)، منچستریونایتد (4)، منچسترسیتی (4).
  در 4بازی اخیر سیتیزن‌ها و تاتنهام، من‌سیتی 92شوت به سمت دروازه حریف زده و تنها 16شوت دریافت کرده اما فقط 2امتیاز توانسته است از اسپرز بگیرد.
  تاتنهام تنها 28.5درصد مالکیت توپ داشت اما 4گل زد که یکی را VAR رد کرد و یک تک‌به‌تک هم هری کین از دست داد.

با حضور در بازی مقابل سیتی، هوگو لوریس به رکورد ۴۰۰ بازی با لباس تاتنهام رسید. او 10سال پیش از لیون به لندن آمد

هری کین و سون هیونگ مین مقابل منچسترسیتی برای سی‌وششمین بار برای یکدیگر گل ساختند که به رکورد لمپارد و دروگبا در لیگ جزیره رسیدند. سون در 8بازی قبلش مقابل منچسترسیتی در تمامی رقابت‌ها 6گل به ثمر رسانده بود اما در این بازی به 2‌پاس‌گل قناعت کرد

 47درصد از گل‌هایی که سیتی در فصل جاری در لیگ برتر دریافت کرده است، تنها در 3بازی خانگی (جلوی کریستال‌پالاس، لستر و تاتنهام اسپرز) بوده

سیتیزن‌ها دیگر تنها قدم نمی‌زنند

هفته گذشته یورگن کلوپ گفته بود که به قهرمانی در لیگ برتر فکر نمی‌کند چون گواردیولا با منچسترسیتی به آن می‌رسند. سرمربی سیتی ادعای همتایش در لیورپول را رد کرده و گفته بود باور نمی‌کند کلوپ به‌کلی فکر قهرمانی را از سرش بیرون کرده باشد. حالا با شکست من‌سیتی مقابل تاتنهام شرایطی پیش آمده که کلوپ هم برای قهرمانی دوباره در لیگ، وسوسه شود. پیروزی در دیدار عقب‌افتاده و بازی رودررو با منچسترسیتی می‌تواند لیورپول را به صدر برگرداند. لیورپول اگر بازی چهارشنبه‌شب مقابل لیدز را با پیروزی پشت سر بگذارد، به ۳امتیازی سیتی خواهد رسید. شعار لیورپولی‌ها که می‌گوید «تو هرگز تنها قدم نخواهی زد»، حالا در صدر جدول لیگ معنا پیدا می‌کند؛ سیتی و لیورپول باید تا انتهای فصل با هم قدم بزنند.
  تأثیر غیبت مانه و صلاح در دوره جام ملت‌های آفریقا هم از بین رفته است. در روز خوب مانه و مو صلاح، لیورپول در همه رقابت‌های این فصل به 100گل زده رسید؛ 100گل در 39بازی و میانگین بیش از 2.5گل در هر بازی.
  این سی‌امین بار بود که مو صلاح و سادیو مانه با هم در یک بازی در لیگ برتر برای لیورپول موفق به گلزنی می‌شدند که رکورد بیشترین گلزنی همزمان دو بازیکن برای یک تیم در یک بازی در تاریخ این رقابت‌هاست.
  مثلث صلاح- مانه و ژوتا در این فصل لیگ 38گل به ثمر رسانده؛ صلاح با 17و ژوتا با 12گل در صدر جدول گلزنان لیگ جای دارند و مانه با 9گل پس از رحیم استرلینگ 10گله، در رده چهارم.
  سادیو مانه تعداد گل‌های لیگ برتری خود را به ۱۰۴ رساند تا با رکورد دروگبا در این رقابت‌ها برابری کند.
  گل لوییس دیاس به نوریچ (خرید جدید لیورپولی‌ها از پورتو) پس از 34پاس بدون وقفه به ثمر رسید که یک رکورد است و بیشتر از هر گل دیگری در این فصل لیگ برتر انگلیس و بیشترین برای لیورپول از زمان محاسبه این آمار در این لیگ از فصل7-2006.
  آلیسون، دروازه‌بان برزیلی لیورپول با پاس گلی که در برد 1-3مقابل نوریچ داد، حالا به اندازه تیاگو، ژوتا و مانه در این فصل پاس گل داده.
  ویرجیل فان‌دایک باز هم در آنفیلد و در لیگ نباخت. لیورپول با حضور او در ترکیب در ورزشگاه خانگی‌اش در بازی‌های لیگ در 58بازی، 50برد و 8تساوی به‌دست آورده است.
  محمد صلاح با پیراهن لیورپول به 150گل در تمامی رقابت‌ها رسید. او برای رسیدن به این رکورد به تنها 233بازی نیاز داشت. او نخستین گلش را به واتفورد زده بود.
  آیان راش (346)، راجر هانت (285)، گوردون هاجسون (241)، بیلی لیدل (228)، استیون جرارد (186)، رابی فاولر (183)، کنی دالگلیش (172)، مایکل اوون (158)، هری چیمبرز (151) و محمد صلاح (150) بهترین گلزنان تاریخ لیورپول هستند. صلاح با 8گل دیگر به رده هشتم صعود می‌کند.

سادیو مانه درخواست ویژه‌ای از لیورپول کرد که هیچ اشاره‌ای به او و سنگال در بالابردن جام ملت‌های آفریقا نکند. مانه این درخواست را به احترام مو صلاح که در فینال مسابقات آسیب دیده، مطرح کرده است
 

این خبر را به اشتراک بگذارید