• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 1 اسفند 1400
کد مطلب : 154311
+
-

اخبار / تلاش برای محرومیت‌زدایی از منطقه 2 ارومیه

بودجه پروژه‌های عمرانی در منطقه 2 ارومیه برای رفع محرومیت‌ها از محله‌های این منطقه افزایش یافت.
 به گزارش تسنیم، ضعف خدمات‌رسانی در مناطق حاشیه‌نشین ارومیه یکی از عمده دلایل نارضایتی مردم در این مناطق است که شهرداری ارومیه باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به رفع مشکلات و ارتقا خدمات رسانی در این مناطق داشته باشد.
مردم در منطقه 2 ارومیه همواره از کمبود خدمات شهری گلایه‌مند هستند. به ادعای اهالی در زمان انتخابات یکی از پرترددترین ایستگاه‌های انتخاباتی کاندیداهای انتخابات مجلس و شورای شهر همین منطقه است که هربار ده‌ها وعده به مردم می‌دهند اما دریغ از آنکه بخواهند به آنها جامه‌  عمل بپوشانند. مدتی است که اعضای شورای شهر و برخی از نمایندگان سعی دارند با حضور در این محلات دیدارهای چهره به چهره با مردم داشته باشند اما عملا تا این لحظه این دیدارها جز چند تصویر یادگاری نتیجه قابل توجهی نداشته است.
رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان‌غربی با اشاره به میزان بودجه تخصیص یافته به مناطق محروم در مرکز این استان، گفت: با توجه به محرومیت منطقه ٢ در ارومیه بیشترین میزان اعتبار تخصیص یافته به این منطقه در نظر گرفته شد. وی افزود: جلسات بودجه در شورای شهر به‌صورت منظم در حال برگزاری است و بیشترین افزایش میزان بودجه شامل منطقه 2 و برای پروژه‌های عمرانی بوده است. تغییرات بودجه 1401 نسبت به سال جاری در سایر مناطق بسیار جزئی بوده است.  شهردار منطقه 2 ارومیه هم در این زمینه، با اشاره به وضع محرومیت مردم در این منطقه، گفت: در سال جاری تا این لحظه تقریبا 45 درصد از میزان بودجه اعلامی تخصیص پیدا نکرده که باید حداقل بخشی از  کسری بودجه را تا فروردین جبران کنیم.
توحید علی‌نژاد افزود: برابر رای دیوان اجازه صدور پروانه برای املاک قولنامه‌ای را نداریم. در منطقه 2 اغلب زمین‌ها قولنامه‌ای است، از این باب درآمدی حاصل نمی‌شود و تنها منبع درآمد در این مناطق وصول مطالبات مردمی است که شامل جرایم ماده 100 می‌شود.

پوشش ۹۵ درصدی آنتن‌دهی در راه‌های خراسان جنوبی
مدیرکل ارتباطات و فناوری خراسان جنوبی گفت: ۹۵ درصد جاده‌های اصلی و شریانی خراسان جنوبی، براساس استانداردهای ملی از پوشش آنتن دهی تلفن برخوردار هستند.
به گزارش مهر، مصطفی بهی اظهار کرد: با توجه به اینکه اپراتورها در زمینه پوشش اینترنت جاده‌های اصلی تکالیفی برعهده دارند، هرچند پوشش اینترنت در همه جاده‌ها یکسان نیست اما ۹۵ درصد پوشش تلفن در جاده‌های اصلی استان براساس استانداردهای ملی وجود دارد.
به‌گفته وی، در بعضی از نقاط جاده‌های اصلی خراسان جنوبی، به‌دلیل وجود گردنه‌ها، نقاط کوری وجود دارد که امکان پوشش  اینترنت در شرایط فعلی را ندارند و به‌دلیل وسعت زیاد و تراکم پایین جمعیتی در استان، برقراری پوشش صد درصدی آنتن دهی تلفن و اینترنت نیاز به هزینه زیادی دارد.
وی با بیان اینکه نبود پوشش اینترنت در بعضی از نقاط به‌دلیل نبود برق به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز است، اضافه کرد: با توجه به‌مدت مشابه در 2سال گذشته پوشش آنتن دهی در محور سربیشه به ماهیرود ۴۰ درصد افزایش یافته است و برای اینکه پوشش در استان بیشتر شود به اپراتورها پیشنهاد ایجاد چند سایت داده شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید