• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 25 بهمن 1400
کد مطلب : 153916
+
-

گرینویچ/حوزه استحفاظی 5هزار کیلومتری


انتاریو:  پلیس‌ها فقط در جغرافیایی که به حوزه استحفاضی‌ آنها موسوم است مسئولیت انجام وظیفه دارند و این هم منوط به آن است که پلیس خوبی باشند و در همان محدوده هم شریک دزد و رفیق قافله نباشند. در دورهام انگلستان اما پلیسی که متوجه شد زنی در فاصله 4هزار و 838کیلومتری‌اش به دردسر افتاده، بی‌توجه به مختصات حوزه استحفاظی‌اش به او کمک کرد. به گزارش گاردین، ماجرا زمانی آغاز شد که زنی در کانادا وقتی متوجه شد مردی وارد خانه‌اش شده فقط توانست پیغامی به پلیس ارسال کند با این مضمون که نیاز به کمک دارم، او به زور وارد خانه شده است. اما او از دورهام واقع در انتاریوی کانادا این پیغام را به اشتباه برای پلیس دورهام انگلستان ارسال کرد و پلیسی که این پیغام را دریافت کرده بود تا لحظه آخر که مرد 35ساله‌ای در ارتباط با ورود بدون مجوز به خانه این زن دستگیر شد از پا ننشست. او آنقدر با پلیس انتاریو تماس گرفت که توانست نزدیک‌ترین مأمور پلیس آنجا را راهی خانه این زن مستأصل کند و او را نجات دهد.

مسمومیت یک سوم جمعیت  

 اوهایو:  نتایج پژوهشی که توسط دانشگاه جورج‌واشنگتن آمریکا انجام شده، نشان می‌دهد از هر 3آمریکایی یک نفر دچار مسمومیت‌های مرتبط با سموم کشاورزی است. به گزارش ایندپندنت، استفاده روزافزون از سم و کود شیمیایی در کشاورزی منجر به آلودگی منابع آب به انواع آلاینده‌های شیمیایی شده و این میزان در برخی کشور‌ها به‌مراتب بیشتر است. مهم‌ترین عامل مسمومیت جامعه آمریکا سم دی‌کلرو‌فنوکسی‌استیک است که سال‌هاست دانشمندان درباره خطر آن برای سلامتی موجودات زنده هشدار می‌دهند. سم علف‌کش یاد‌شده که به اختصار به D-4,2 مشهور است از سال 1940میلادی تا‌کنون در مزارع جهان استفاده می‌شود. وجود این سم در زنجیره غذایی بشر، عامل بروز بیماری‌هایی همچون انواع سرطان، مشکلات باروری و انواع بیماری‌های تنفسی است.

دو تا شیر سیب‌زمینی لطفا!

لندن: اگر خوانده یا شنیده‌اید که کار، کار انگلیسی‌هاست این بار واقعا کار، کار آنهاست. می‌پرسید چه کاری؟ گرفتن شیر از سیب‌زمینی. آنها که تا به حال در سیاست از آب، کره می‌گرفتند این بار برای تولید شیر سراغ سیب‌زمینی رفته‌اند. به گزارش آدیتی‌سنترال، برای تولید شیر سیب‌زمینی که مصرف‌کننده‌ها می‌گویند روی خوشمزه‌ بودنش چندان حساب نکنید اگر به‌طور خلاصه بگوییم سیب‌زمینی را جوشانده با آب مخلوط می‌کنند و از پوره آن شیر می‌گیرند. بازار هدف این محصول مشتری‌هایی هستند که برای مصرف شیر و لبنیات مشکل دارند و معده آنها آنزیم‌های مناسبی برای هضم آن ندارند. همچنین کسانی که دچار وسواس سلامتی هستند یا وگان‌هایی که لبنیات را هم مناسب مصرف نمی‌دانند. هنوز خبری که قیمت این محصول را نشان دهند منتشر نشده است اما به طور حتم به زودی باید منتظر اعلام قیمت کمی تا قسمتی گران آن باشیم. از سوی دیگر از آنجا که هر محصول لوکس و لاکچری به سرعت سر از سوپرمارکت‌های کشور‌های دیگر در می‌آورد در آینده‌ای دور یا نزدیک منتظر شنیدن این جمله در بقالی سر کوچه باشید که «دو تا شیر سیب‌زمینی لطفا».


 

این خبر را به اشتراک بگذارید