• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 20 دی 1400
کد مطلب : 150423
+
-

افزایش بستری کودکان با ابتلا به اومیکرون

افزایش بستری کودکان با ابتلا به اومیکرون

آمار بستری کودکان زیر 5سالی که با ابتلا به ‌سویه اومیکرون کووید-19 به بیمارستان مراجعه کرده بودند در حال افزایش است. به گزارش سی بی‌اس نیوز، میزان بستری شدن این گروه سنی که هنوز برای واکسیناسیون واجد شرایط تشخیص داده نشده‌اند، از زمان شروع این بیماری همه گیر، به بالاترین حد خود رسیده است.

به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) میزان بستری در میان کودکان از اواسط آذر به بیش از 4نفر در 100هزار نفر رسیده است. با این حال، نرخ کلی بستری در میان کودکان و نوجوانان زیر 18سال از سایر گروه‌های سنی همچنان کمتر است. به‌گفته CDC، آنها همچنین کمتر از 5درصد میانگین مبتلایان جدید را تشکیل می‌دهند.
روشل والنسکی، رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها می‌گوید:  این اعداد شامل کودکانی می‌شود که به‌دلیل کووید-۱۹ یا بیماری‌های دیگر در بیمارستان بستری هستند و بعدتر مشخص شده است به ‌سویه اومیکرون مبتلا شده‌اند.  متخصصان متوجه شده‌اند که سویه اومیکرون به‌نظر کم خطرتر از سایر سویه‌های کووید-۱۹ است اما از آنجایی که انتشار آن بیشتر وسریع‌تر است افراد زیادی را مبتلا می‌کند؛ در نتیجه باعث فشار به کادر درمان و بیمارستان‌ها می‌شود. طبق مطالعات انجام شده در آفریقای جنوبی، جایی که اومیکرون ابتدا از آنجا نشات گرفت، موج ابتلا به نسبت ابتدای شیوع این سویه، به سرعت در حال کاهش است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها می‌گوید این شانس وجود دارد که این اتفاق در آمریکا و سایر کشورها نیز رخ بدهد.

ارتباط دیابت و کووید-۱۹ در کودکان
طبق تحقیقات انجام شده در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، بچه‌های بهبود یافته از کووید-19 در معرض خطر ابتلا به نوع یک یا 2دیابت هستند. با ورود به سال سوم مبارزه با بیماری همه گیر، دانشمندان همچنان در حال مواجهه با علائم و عوارض جدیدی از این بیماری هستند که یکی از آنها کووید مزمن و عوارض آن است. در 7ژانویه2022 محققان CDC گزارش دادند که کودکان بهبود یافته از کووید ممکن است به دیابت نوع یک یا 2 دچار شوند. مطالعات پیشین شامل افزایش خطر دیابت در بزرگسالان بهبود یافته بود اما تحقیقاتی که اخیرا در اروپا انجام شده، نشان‌دهنده آمار بالای ابتلای کودکان به دیابت از ابتدای شروع پاندمی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید