• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 30 آذر 1400
کد مطلب : 148749
+
-

روی خط سیاست/ احوالپرسی وزرای خارجه ایران و عربستان در اسلام‌آباد

سخنگوی وزارت امورخارجه دیروز در نشست‌خبری با رسانه‌ها با بیان اینکه دور پنجم گفت‌وگوهای ایران و عربستان برگزار نشده‌است، گفت: درباره مذاکرات ایران و عربستان تحول جدیدی در این زمینه نداشته‌ایم و همچنان منتظر پاسخ ریاض هستیم. پیشرفت مذاکرات منوط به جدیت طرف مقابل خواهد بود. به‌گزارش باشگاه‌خبرنگاران جوان، سعید خطیب‌زاده افزود: ریاض را دعوت می‌کنیم به راه‌حل‌های سیاسی و دیپلماتیک و عدم‌مداخله در امور داخلی دیگر کشورها. وی همچنین اضافه‌کرد: احوالپرسی سرپایی بین امیرعبداللهیان و وزیرامورخارجه عربستان در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی در اسلام‌آباد انجام شده است.

پاسخ شورای‌نگهبان به علی لاریجانی
سخنگوی شورای نگهبان گفت: انتخابات ۶ ماه است که تمام شده‌ و برخی حاشیه‌سازی‌ها بر فعالیت‌های تخصصی این شورا اثر نخواهد گذاشت. به‌گزارش ایرنا، هادی طحان‌نظیف درباره اظهارات علی لاریجانی گفت: پرونده ایشان مثل سایر افراد در یک فرایند قانونی در شورای نگهبان بررسی شده ‌است و جمع‌بندی اعضای شورا با توجه به محتوای پرونده و گزارش‌های متعدد بر احراز صلاحیت نبود که نتیجه هم اعلام شد. وی ادامه داد: البته اینکه نامه شخصی و محرمانه شورا از سوی یک فرد خارج‌نشین منتشر شود، جای بررسی دارد، اما به‌هرحال انتخابات تمام‌شده و بازی با آرامش مردم و فضاسازی رسانه‌ای صحیح نیست؛ هرچند ما در شورای نگهبان گوش شنوا داریم. نقد حق افراد است، اما اینکه عده‌ای بخواهند اعتبار یک نهاد قانونی را زیرسؤال ببرند و جایگاه آن را مخدوش کنند، راه به‌جایی نخواهد برد.

خبر خوش برای همه ایرانیان مقیم خارج
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در جلسه شورای‌عالی این قوه گفت: همه ایرانیان مقیم خارج می‌توانند به کشور بیایند و اگر کسی فکر می‌کند مشکلی دارد، می‌تواند مراجعه کند و درخواست خود را ارائه دهد تا رسیدگی‌های لازم درخصوص آن درخواست انجام شود. به‌گزارش ایسنا، کاظم غریب‌آبادی همچنین از برگزاری جلسه ستاد حقوق بشر با وزارت امورخارجه و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه خبر داد و افزود: در این جلسه تصمیم‌های بسیار خوبی برای تسهیل ارائه خدمات قضایی به ایرانیان مقیم خارج از کشور اتخاذ شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید