• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 25 آذر 1400
کد مطلب : 148311
+
-

تحویل غذا در فضا؛ فوری!

تحویل غذا در فضا؛ فوری!

برای نخستین بار یک سرویس تحویل غذای اینترنتی سفارش خود را در فضا تحویل داده است. «یوساکو مائزاوا»، میلیاردر ژاپنی در ماموریت فضایی ۱۲روزه خود با فضاپیمای سایوز، نخستین بسته غذایی «اوبر ایتس» حاوی غذاهای آماده ژاپنی را در فضا به «الکساندر میسورکین» فضانورد روسی رسانده است.
Uber Eats شرکت زیر مجموعه شرکت اوبر است که سرویس تاکسی اینترنتی آن در جهان شناخته شده است و سفارش آنلاین و تحویل غذا را انجام می‌دهد.
به‌گزارش اسپیس، این بسته غذایی که در فضا تحویل داده شد شامل ماهی پخته ، گوشت پخته شده گاو در سس شیرین و برخی مواد غذایی دیگر بوده است.
مائزاوا که بلیت پرتاب فضایی اسپیس‌ایکس را هم خریداری کرده است، چهارشنبه گذشته طی مأموریت گردشگری فضایی شرکت «اسپیس ادونچرز» و با فضاپیمای سایوز روسیه، از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان برای سفر‌ی  ۱۲روزه به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفت. به‌گفته اوبر، این شرکت اکنون نخستین سامانه تحویل غذا‌ست که غذا را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌فرستد. دارا خسروشاهی، مدیرعامل ایرانی‌‌تبار اوبر در این زمینه با الگو گرفتن ازجمله معروف نیل آرمسترانگ در زمان قدم گذاشتن روی‌ماه گفت: «یک تحویل کوچک برای یوساکو مائزاوا، یک تحویل بزرگ برای اوبر ایتز! مائزاوا از این دلیوری سفارش استقبال می‌کند، حتی اگر رسیدن آن کمی بیش از ۳۰دقیقه معمول طول کشیده باشد.» اوبر ایتس همزمان با رساندن نخستین سفارش آنلاین غذا به فضا، کمپینی تبلیغاتی هم برای کاربران خود کلید زده و اعلام کرده به ۲۴۸۰۰نفر از مشتریان خود تخفیف ویژه‌ای برای نخستین سفارش در اوبر ایتس می‌دهد. اوبر، مشهورترین سرویس تاکسی اینترنتی جهان است که کارش را از آمریکا شروع کرد اما اکنون در کشورهای مختلفی فعال است. در کشورهای مختلفی هم استارت‌آپ‌هایی با الهام و حتی کپی کردن روندهای اوبر اقدام به راه‌اندازی سرویس‌های مشابه تاکسی اینترنتی کرده‌اند.  از ۶شهریور۱۳۹۶ دارا خسروشاهی به‌عنوان مدیرعامل اجرایی آن برگزیده شد و هنوز این سمت را بر عهده دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید